eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Euro 2012 podkręciło e-handel

Euro 2012 podkręciło e-handel

2012-07-20 11:30

 Euro 2012 podkręciło e-handel

Euro 2012 © fot. mat. prasowe

Euro 2012 za nami. Porównywarka cen Nokaut.pl podsumowuje wpływ tej imprezy na e-handel. Co było najpopularniejszym gadżetem piłkarskim w Internecie i kiedy Internauci wpadli w największe zakupowe euroszaleństwo - to tylko wybrane pytania, na które odpowiada.

Przeczytaj także: Dlaczego lubimy zakupy w sieci?

- Oczywistym jest, że zainteresowanie gadżetami piłkarskimi znacząco wzrosło w trakcie trwania Mistrzostw Europy - tłumaczy Fabian Adaszewski, PR Manager Grupy Nokaut SA, właściciela porównywarki cen Nokaut.pl. - Z naszych danych wynika, iż było ono ściśle powiązane z meczami polskiej reprezentacji oraz ich wynikami. - dodaje Adaszewski.

Dane porównywarki cen Nokaut.pl wskazują, że zainteresowanie gadżetami piłkarskimi zaczęło dynamicznie rosnąć od 27 maja. Wśród najpopularniejszych w tym czasie znalazły się oczywiście oficjalne koszulki polskiej reprezentacji, replika oficjalnej piłki Mistrzostw, farbki do malowania twarzy, ale też… pościel Euro 2012.

Kupujemy, tak jak kibicujemy

- Gadżety związane z Euro 2012 zaczęły pojawiać się w sklepach internetowych na długo przed rozpoczęciem Mistrzostw. Ale to maj był miesiącem sporego wzrostu dynamiki sprzedaży - mówi Adaszewski. - Jednakże kulminacja zainteresowania przypadała na połowę czerwca. - uściśla.

Zestawiając daty największego zainteresowania gadżetami Euro z datami meczów polskiej reprezentacji widać jakie nadzieje pokładali polscy kibice w naszych piłkarzach. Największe wzrosty zainteresowania akcesoriami dla kibiców Nokaut.pl odnotował w dniach poprzedzających mecze Polaków. Ruch w kategorii Akcesoria dla kibiców wzrósł w tym okresie o 900 %.

- Statystyki "wystrzeliły w górę" przed meczem Polska-Grecja i szybowały, aż do meczu z Czechami - tłumaczy Adaszewski. - Porażka Polaków w turnieju miała oczywiście znaczący wpływ na handel w Internecie. Poziom zainteresowania gadżetami dla kibiców spadł po tym meczu aż o połowę.

fot. mat. prasowe

Euro 2012

Euro 2012 podkręciło e-handel

Koszulki najlepsze

Najpopularniejszym gadżetem Euro 2012 była oficjalna koszulka polskiej reprezentacji. Tuż za nią uplasowała się replika oficjalnej piłki Mistrzostw Europy, czyli Adidas Tango. Wśród popularnych gadżetów znalazło się wiele przedmiotów nie związanych ze sportem. Była więc pościel Euro 2012, flagi samochodowe czy peruki w barwach narodowych. Jednymi z bardziej popularnych gadżetów okazały się… pamięci USB w kształcie stadionów narodowych w Warszawie i Kijowie.

Tanie gadżety

Dane Nokaut.pl wskazują, iż kibicowanie polskiej reprezentacji nie było drogie. Jedynie koszulki reprezentacji kosztowały nawet kilkaset złotych. Ceny pozostałych, najpopularniejszych gadżetów nie przekraczały 50 złotych.

- Z pewnością kibice dokonujący zakupów w Internecie skorzystali najwięcej - tłumaczy Adaszewski. -Tą korzyścią były oszczędności. W przypadku tego typu imprez ceny w tradycyjnych sklepach są dostosowywane do zainteresowania. A to często oznacza wyższe ceny. Nie wspominając już o tzw. handlu ulicznym. - kończy Adaszewski.

Ceny produktów zgodne z cenami podanymi na Nokaut.pl na dzień 19 lipca 2012 roku.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: