eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Oglądalność TV: Euro 2012 zjednoczyło widzów

Oglądalność TV: Euro 2012 zjednoczyło widzów

2012-07-04 13:50

Oglądalność TV: Euro 2012 zjednoczyło widzów

Widzowie © Franck Boston - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Analiza domu mediowego PanMedia Western jednoznacznie wskazuje, że mecze rozgrywane w ramach Euro 2012 - znacznie chętniej niż inne programy - oglądaliśmy w gronie rodziny lub znajomych. Jeszcze bardziej przed telewizorami "zjednoczyły" nas sportowe zmagania polskiej reprezentacji.

fot. Franck Boston - Fotolia.com

Widzowie

Oglądalność TV: Euro 2012 zjednoczyło widzów

Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował te trendy w czterech grupach wiekowych. Pierwszy wniosek: im młodsi widzowie - tym rzadziej oglądali mecze samotnie, im starsi, tym rzadziej wspólnie z innymi.

W grupie wiekowej 4-19 lat aż 86 proc. widzów śledziło zmagania polskiej drużyny z bliskimi. To aż o 10 punktów procentowych więcej niż współoglądanie meczów Euro 2012 ogółem i znacznie więcej niż biorąc pod uwagę oglądalność tv w maju ogółem - wówczas przed telewizorami "socjalizowało" się tylko 60 proc. dzieci i nastolatków.

fot. mat. prasowe

Współoglądanie - 4-19 lat

W grupie wiekowej 4-19 lat aż 86 proc. widzów śledziło zmagania polskiej drużyny z bliskimi


W grupie wiekowej 20-34 mecze Polaków wspólnie z innymi oglądało 76 proc. widzów, zaś mecze Euro 2012 ogółem - o 10 punktów procentowych mniej. W tej samej grupie tylko 54 proc. widzów wspólnie z innymi oglądało telewizję w skali całego miesiąca maja. Z kolei w grupie 35-49 "majowa współoglądalność" wyniosła zaledwie 51 proc., ale już przy meczach polskiej reprezentacji odsetek "socjalizujących się" wzrósł o 24 punkty procentowe.

fot. mat. prasowe

Współoglądanie - 20-34 lata

W grupie wiekowej 20-34 mecze Polaków wspólnie z innymi oglądało 76 proc. widzów


Najmniejszą potrzebą przeżywania emocji sportowych w grupie wykazali się przedstawiciele najstarszej badanej grupy (50+). Tylko 59 proc. z nich oglądało mecze Polaków w towarzystwie, choć to znacznie więcej niż współoglądalność w uznanym za punkt odniesienia miesiącu maju (w tej grupie wyniosła ona 43 proc.).

fot. mat. prasowe

Współoglądanie - 35-49 lat

W grupie 35-49 "majowa współoglądalność" wyniosła zaledwie 51 proc.


- Mecze rozgrywane w ramach Euro 2012 przyczyniły się do częstszych wspólnych spotkań przed telewizorem, szczególnie jeśli chodzi o mecze Polaków. W najmłodszej analizowanej grupie duża współoglądalność była najpewniej wynikiem wspólnego zamieszkiwania z rodzicami. W segmencie 50+ zaś samotne oglądanie meczów może być wynikiem tego, że duża część część tych osób tworzy niewielkie (głównie dwu, ale także jednoosobowe) gospodarstwa domowe, a także faktu, że ludzie w tym wieku rzadziej spotykają się w większym gronie, aby przeżywać sportowe emocje - wyjaśnia Adam Kupiec, Media Planner/Buyer PanMedia Western.

fot. mat. prasowe

Współoglądanie - 50+

Najmniejszą potrzebą przeżywania emocji sportowych w grupie wykazali się przedstawiciele najstarszej badanej grupy (50+)


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: