Smartfony rządzą rynkiem
2012-06-22 10:45
Smartfony © Scanrail - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jakie smartfony najpopularniejsze?
Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności – Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32%) a na drugim miejscu Nokia (29%). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11%, a Nokia zmniejszyła o 5%. Aż 61% osób ma smartfona krócej niż rok.Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone’a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).
Do czego służą smartfony? Respondenci wybierają smartfony by: korzystać z wyszukiwarek, sprawdzać pocztę prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatory oraz sprawdzać prognozę pogody. O dziwo, większość internautów korzysta ze smartfonów – w domu.
Podobnie jak rok temu, posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe i najchętniej darmowe (61% wskazań). Większość ma zainstalowanych do 10 aplikacji.
fot. Scanrail - Fotolia.com
Smartfony
Ciekawą grupę stanowią użytkownicy Iphone’a, przeważnie mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem, w wieku 25-34 lat oraz mieszkańcy największych miast. Odsetek użytkowników Iphone’ów nie wzrósł w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, warto podkreślić, że korzystają oni najczęściej z usług operatora Orange (41%), Play i Plus (po 10%). Najczęściej mają umowę abonamentową o wysokości 100-149 zł. Użytkownicy IPhone’ów częściej niż inni używają smartfonów do załatwiania spraw finansowych, lokalizowania obiektów, sprawdzania pogody, korzystają z wyszukiwarek internetowych i sprawdzania poczty zwłaszcza prywatnej. Iphone’owcy częściej niż pozostali korzystają z telefonów w pracy, w miejscach publicznych, w samochodzie.
Informacje o badaniu
W 2012 roku badanie MEC zostało przeprowadzone na próbie N=3365 internautów, w wieku powyżej 15. roku życia, metodą CAWI.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polscy internauci wybierają smartfony
-
Internet w smartfonie ma potencjał
-
Mobilny Internet w Polsce 2011
-
Wideo napędza ruch mobilny
-
Ruch mobilny: Samsung goni Apple
-
Mobilny Internet w regionie CEE 2011
-
Mobilny internet: Polacy są "mobilni"
-
Polacy a nowe technologie
-
Mobilny Internet w regionie CEE
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)