eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2012-2016

Rynek mediów i reklamy 2012-2016

2012-06-15 10:33

Rynek mediów i reklamy 2012-2016

Media © Patryk Kosmider - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Do 2016 r. globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą 2 bln USD. Rynek polski w nadchodzących latach będzie rósł szybciej niż Europa Zachodnia, osiągając w 2016 r. wartość 12,7 mld USD - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej PwC "Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016".

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2009-2013

fot. Patryk Kosmider - Fotolia.com

Media

Do 2016 r. globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą 2 bln USD

W najbliższych pięciu latach najszybciej rozwijającym się regionem pod kątem wydatków na rozrywkę i media będzie Ameryka Łacińska, której prognozowana skumulowana roczna stopa wzrostu (CAGR) według prognoz wyniesie 9,7%, co oznacza wzrost z 84 mld USD w 2011 r. do niemal 134 mld USD w 2016 r.

Drugie miejsce należeć będzie do regionu Europy Środkowo - Wschodniej ze stopą wzrostu CAGR na poziomie 8,1% i wzrostem z 56 mld USD do 83 mld USD. Region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) będzie rósł w tempie 4,3% CAGR, zwiększając wartość z 549 mld USD w 2011 r. do 677 mld USD w 2016 r., a rynki Europy Zachodniej w tempie 3,1% CAGR (wzrost z 453 mld USD w 2011 do 528 mld USD w 2016). Rynek mediów i rozrywki w Polsce w nadchodzących latach będzie rozwijał się szybciej niż Europa Zachodnia, tzn. w tempie 4,9% CAGR, osiągając wartość 12,7 mld USD w 2016 r. (podczas gdy szacowana wartość tego rynku w 2011 r. wynosiła 9,9 mld USD).

„Postępująca migracja z mediów tradycyjnych do Internetu zyskała nowe koło napędowe - konsumenci wyjątkowo szybko przyzwyczaili się do korzystania z treści poprzez urządzenia mobilne. Kryzys ekonomiczny nie zaszkodził wynikom sprzedaży tabletów i smartphonów, których rozpowszechnienie sprzyja rozwojowi mobilnego korzystania z treści cyfrowych. Wielokrotnie zapowiadane w poprzednich latach powstanie świata mediów mobilnych wreszcie można zaobserwować w praktyce. W nadchodzących latach należy spodziewać się, że reklamodawcy podążą za tymi zmianami i będziemy świadkami bardziej odważnego wejścia z reklamą mobilną” – zauważa Paweł Wesołowski, dyrektor w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

W skali globalnej korzystanie z treści poprzez urządzenia mobilne staje się coraz popularniejsze – w nadchodzących latach możemy spodziewać się wzrostu z 1,1 mln użytkowników w 2011 r. do prognozowanych 2,9 miliona w 2016 roku. Największy wzrost jest spodziewany w Ameryce Łacińskiej (30%), podczas gdy Polska ma szansę być na drugim miejscu (26%) – z prognozowanym wzrostem od 4,4 mln użytkowników w 2011 r. do 14,5 mln w 2016 roku.

Rynek polski ogółem

Patrząc z perspektywy udziału poszczególnych segmentów rynku mediów w całkowitych wydatkach konsumenckich na przestrzeni lat 2011-2016, w Polsce widać wyraźny wzrost wydatków na dostęp do Internetu (w tym głównie mobilnego) oraz reklamę w Internecie. Odbędzie się to kosztem wydatków na stacjonarny dostęp do Internetu, wydatków na książki (zwłaszcza dystrybuowane w modelu tradycyjnym) oraz na zakup czasopism.

fot. mat. prasowe

Wartość poszczególnych segmentów rynku mediów i rozrywki w Polsce

Wartość poszczególnych segmentów rynku mediów i rozrywki w Polsce oraz prognozowana stopa wzrostu CAGR


fot. mat. prasowe

Prognozowana zmiana udziałów poszczególnych segmentów rynku reklamy w Polsce

W Polsce widać wyraźny wzrost wydatków na reklamę w Internecie


 

1 2 ... 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: