Ranking najcenniejszych marek 2012
2012-05-23 11:43
rankingu BrandZ Top 100 © Michael Brown - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2011
fot. Michael Brown - Fotolia.com
rankingu BrandZ Top 100
Tegoroczny ranking BrandZ Top 100 wskazuje, że siła najpotężniejszych marek jest zarówno motorem ich wzrostu, jak i niezbędnym wsparciem w trudnych czasach. W okresie 2006–2012 łączna wartość marek wchodzących w skład rankingu BrandZ Top 100 wzrosła o 66% i wynosi obecnie 2,4 bilionów USD.
„Marki są czymś w rodzaju polisy ubezpieczeniowej w biznesie” – zauważa Eileen Campbell, prezes Millward Brown. „Mimo długiego już okresu napięć gospodarczych, niestabilności politycznej i klęsk żywiołowych, co niekorzystnie oddziaływało na marki w wielu kategoriach, wartość wiodących światowych marek nieustannie rośnie, pozwalając firmom w wielu branżach nie tylko utrzymywać, ale i rozwijać działalność”.
fot. mat. prasowe
Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek świata – 2012
David Roth z WPP zauważa: „Dzięki markom firmy mogą wyróżniać się wśród konkurencji, uzyskiwać wyższe ceny i opierać się kryzysom i zawirowaniom gospodarczym. W tym roku świetnie prosperowały te firmy, które wykorzystywały technologie, koncentrowały się na tzw. doświadczeniu konsumenckim (customer experience) lub wzmacniały kontrolę nad swoimi markami. Firma Apple nadal tworzy innowacje i zachowuje swój status marki „luksusowej”, jednak w przyszłości coraz szybciej będzie za nią podążał Samsung, którego wartość przekracza już 14,1 mld USD, częściowo dzięki sukcesowi telefonów linii Galaxy. Samsung z powodzeniem wyprzedza Apple’a na licznych rynkach, pozycjonując się jako fajna i korzystna cenowo marka alternatywna wobec wszechobecnego iPhone’a”.
Najważniejsze ustalenia tegorocznego badania opisane w raporcie:
- Technologia górą: Technologia upowszechniła się we wszystkich sferach naszego życia. Siedem z pierwszej dziesiątki marek należy do sektora nowoczesnych technologii lub telekomunikacji. Siłę inteligentnych i prostych w użyciu rozwiązań technologicznych można jednak dostrzec także poza tymi dwoma sektorami. Również w pozostałych kategoriach – jak np. samochody, usługi finansowe, dobra luksusowe czy sieci detaliczne – dostrzegamy marki, które uzyskują znaczącą przewagę dzięki zastosowaniu inteligentnych rozwiązań technologicznych, aby zapewnić klientom lepsze doznania. Przykładowo marka Burberry (wzrost o 21% do 4 mld USD) stworzyła wirtualny świat, w którym młodzi wielbiciele marki mogą m.in. oglądać pokazy mody.
- Awans Afryki: Tegoroczny ranking odzwierciedla postępy gospodarcze na kontynencie afrykańskim, sygnalizując to obecnością pierwszej marki afrykańskiej na liście Top 100 – jest to operator komórkowy MTN z RPA (miejsce 88., wartość 9,2 mld USD). Na południe od Sahary dobrze mają się nie tylko marki afrykańskie. Około 40% sprzedaży Guinnessa pochodziło z Afryki, a wyniki firmy Airtel za III kw. wskazują na wzrost przychodów na terytorium Afryki o 16%. Firma Orange błyskawicznie rozwijała działalność w Afryce w całym roku 2011, a sieć Walmart dokonała znaczącej inwestycji na tym kontynencie, przejmując sklepy Massmart.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ranking Value-D polskich marek
-
Ranking marek Value-D
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
-
Ranking najcenniejszych marek 2009
-
Coca-Cola liderem w rankingu Interbrand
-
Ranking najcenniejszych marek 2008
-
Świat: wydarzenia tygodnia 8/2015
-
Google najpotężniejszą marką na świecie
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)