eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje

Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje

2012-04-11 13:34

Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje

Ocena zmiany sytuacji w kraju i w gospodarstwie domowym © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Polscy konsumenci coraz częściej wpisują się w trend oszczędnego gospodarowania środkami. Jakkolwiek pozytywnie oceniają sytuację gospodarczą Polski, to z rosnącym niepokojem odnoszą się do sytuacji własnych gospodarstw domowych - głosi raport opracowany przez Millward Brown SMG/KRC.

Przeczytaj także: Polacy a sztuczne dodatki do żywności

Raport Polska Oszczędna przygotowany przez Millward Brown SMG/KRC powstał na podstawie badań porównawczych realizowanych w latach 2009-12 na próbach ogólnopolskich. Pokazuje on, że konsumenci coraz ostrożniej traktują zarówno codzienne zakupy, jak i inwestycje.

Wyniki raportu pokazują, że 71% konsumentów w Polsce jest nastawionych na oszczędzanie. Ta tendencja jest reakcją głównie na coraz częstsze wrażenie, że indywidualna sytuacja materialna pogarsza się. Polacy najbardziej obawiają się wzrostu cen produktów, wzrostu kosztów utrzymania i, jako ich konsekwencji, pogorszenia standardu życia. Sytuacja ta jest tym bardziej dotkliwa, że starania o podwyższenie standardu, jakości życia było jednym z wyznaczników trendów konsumenckich lat 90-tych i początku 2000-ych.

fot. mat. prasowe

Ocena zmiany sytuacji w kraju i w gospodarstwie domowym

7% Polaków uważa, że sytuacja w kraju poprawiła się


Konsumenci poszukują oszczędności głównie w postaci „polowania” na promocje, poszukiwania najniższych cen. Okazuje się, że cena nie musi być już jednoznacznym symbolem jakości, a więc mogę kupić produkt tańszy, który w moim odczuciu jest mimo to wysokiej jakości. Jednym z najwyraźniej obserwowalnych trendów ostatnich lat jest w dużym tempie rosnąca rola dyskontów w zwyczajach zakupowych oraz marek własnych. Marki własne, początkowo, traktowane czysto produktowo i kupowane ze względu na cenę stają się coraz częściej nośnikiem jakości i wizerunku.

fot. mat. prasowe

Obawy społeczne

Główną obawą jest wzrost cen i kosztów utrzymania


fot. mat. prasowe

Podejście do zakupów

Większość Polaków, robiąc zakupy, szuka promocji i przecen


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: