Internauci a opinie o produktach
2012-04-03 10:50
Rekomendacja produktów i usług © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opinie internautów a decyzje zakupowe
Dla większości internautów media społecznościowe to m.in. platforma rekomendacji przyjaciołom produktów i usług, z których sami korzystają. Większość (64 proc.) uczestników badania przyznaje, że często poleca je znajomym.„Polecenia online mają konkretną wartość, choć oczywiście różną w zależności od branży. Jest wiele strategii inicjowania takich pozytywnych przekazów – choćby aranżowanie pozytywnych doświadczeń związanych z marką lub tworzenie unikalnego kontentu.” – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong.
Jak wykazało badanie Think Kong i StudentsWatch.pl, polecanie przez internautów produktów i usług może bardzo silnie przekładać się na sprzedaż. Prawie 75 proc. badanych deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do opinii wyrażanych przez innych użytkowników na temat produktów i usług. Tylko, co czwarty internauta deklaruje, że nie przywiązuje wagi do opinii zaczerpniętych z Internetu.
fot. mat. prasowe
Rekomendacja produktów i usług
Jednocześnie aż 79 proc polskich internautów uważa serwisy społecznościowe za doskonałe miejsce do promowania towarów. Przeciwnego zdania jest zaledwie, co piąty badany.
Informacje o badaniu
Wyniki są rezultatem większego projektu realizowanego wspólnie przez specjalizującą się w social media marketingu agencję Think Kong oraz portal badawczy StudentsWatch. Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.pl.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Prezenty świąteczne: w tym roku więcej za mniej
-
Marka globalna czy lokalna? Kraj pochodzenia produktu ma znaczenie
-
Zalando.pl najpopularniejszy w polskiej sieci
-
Sprzęt elektroniczny na wakacje 2012
-
Codzienne zakupy według Polaków
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
-
Polscy internauci a e-commerce 2011
-
Najpopularniejsze w Internecie marki RTV
-
Najpopularniejsze monitory LCD
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)