eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najbardziej podziwiane światowe firmy

Najbardziej podziwiane światowe firmy

2012-03-05 14:06

Magazyn "Fortune" wraz z Hay Group publikują piętnastą doroczną listę World's Most Admired Companies. Okazuje się, że bez względu na zmiany ekonomiczne, rozwój technologiczny czy postępujący proces globalizacji, na przestrzeni ostatnich 15 lat niezmienne pozostały podstawowe działania biznesowe przedsiębiorstw, które znalazły się w rankingu. Badanie historii rankingu pozwoliła konsultantom Hay Group zidentyfikować kluczowe czynniki wpływające na sukces przedsiębiorstw cieszących się największym poważaniem na świecie.

Przeczytaj także: Najlepsze firmy pod względem przywództwa

Z badań Hay Group wynika, że czterema czynnikami wpływającymi na sukces „Najbardziej podziwianych firm świata” są: skuteczne realizowanie strategii biznesowych, budowanie struktur, które dostosowane są do realizacji długoterminowych przedsięwzięć, osiąganie sukcesów za pośrednictwem pracowników oraz przykładanie dużej wagi do skutecznego przywództwa, rozpoznawania talentów i zarządzania nimi.

Przedsiębiorstwa, które były w stanie konsekwentnie wprowadzić te praktyki do swoich działań, przyciągały i utrzymywały najbardziej utalentowanych pracowników. Dzięki temu udało im się nie tylko pokonać bezpośrednich konkurentów, ale również zdobyć stabilną pozycję na rynku biznesowym w ogóle.

Na przestrzeni piętnastu lat obserwowaliśmy zmiany zachodzące na liście Najbardziej podziwianych firm świata –firmy, które zajmują rokrocznie coraz wyższe miejsca w rankingu i te, które wypadały poza ranking. Bez względu na te zmiany, niezmienne pozostawały jednak cechy charakterystyczne, najlepsze praktyki, które wpływały na sukces przedsiębiorstw zajmujących najwyższe miejsca w rankingu - powiedział Mik Kuczkiewicz, Partner Zarządzający Hay Group Polska. W dzisiejszym niepewnym środowisku biznesowym, niezwykle ważne jest, aby przedsiębiorstwa zwracały szczególną uwagę na swoje podstawowe działania, angażowanie i rozwijanie talentów. Te praktyki mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia długofalowego sukcesu nie tylko w przypadku międzynarodowych firm biorących udział w rankingu magazynu „Fortune”, ale dla każdego typu przedsiębiorstw niezależnie od skali ich zasięgu. Mamy nadzieję, że wnioski z naszych badań będą użyteczne również dla polskich firm, które wzorując się na „Najbardziej podziwianych firmach świata”, będą mogły implementować najlepsze praktyki we własnych działaniach biznesowych.

Kluczowe czynniki wpływające na sukces


Skuteczne realizowanie strategii

„Najbardziej podziwiane firmy świata” są znakomite w przekuwaniu strategii biznesowych w rzeczywistość. Podczas gdy większość firm poświęca dużo uwagi na planowanie strategiczne, przedsiębiorstwa spoza listy często zawodzą pod względem egzekucji zaplanowanej strategii. Firmy znajdujące się na czołowych miejscach w rankingu wyróżnia stawianie sobie jasnych celów, dostosowywanie struktury organizacyjnej i kadry do długoterminowych strategii biznesowych, które rozmyślnie wcielane są w życie. Jednocześnie przedsiębiorstwa z listy „Najbardziej podziwianych firm świata” dobrze rozumieją, że atmosfera pracy ma ogromny wpływ na wydajność pracowników, jak również na wyniki finansowe przedsiębiorstwa, dlatego też przykładają szczególną wagę do tworzenia odpowiedniej atmosfery, która umożliwia realizowanie długofalowych strategii biznesowych.

Budowanie struktur, które dostosowane są do realizacji długoterminowych przedsięwzięć

Przedsiębiorstwa zaliczane do „Najbardziej podziwianych firm świata” zbudowały trwałe struktury, które pozwalają na osiągnięcie długoterminowych sukcesów biznesowych. Firmy z rankingu „Fortune” potrafią skutecznie wprowadzać innowacyjne rozwiązania do swoich praktyk biznesowych. Z powodzeniem wprowadzają nowe idee nawet w 78%, gdzie w przypadku ich konkurentów skuteczność sięga jedynie 50%. Co więcej, 84% przedsiębiorstw należących do „Najbardziej podziwianych firmy świata” potrafi wykorzystać swój globalny zasięg jednocześnie dając lokalnym oddziałom elastyczność, pozwalającą na dostosowanie się do w lokalnych potrzeb rynku. Jedynie 73% firm spoza listy stosuje podobne praktyki.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: