eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polscy internauci a obciążenia podatkowe

Polscy internauci a obciążenia podatkowe

2012-03-02 11:05

Polscy internauci a obciążenia podatkowe

Podatki i podwyżki © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Podatki to temat stale obecny w życiu każdego zarabiającego człowieka, chwilami jednak przybiera na sile i znaczeniu. Tak dzieje się, gdy pojawiają się zapowiedzi nowych obciążeń, z reguły przekładających się na podwyżki cen. W wymiarze praktycznym, najgorętszy okres podatkowy zaczyna się jednak w lutym - gdy paląca staje się konieczność finansowej spowiedzi w Urzędzie Skarbowym. Jakimi zagadnieniami podatkowymi interesowali się internauci w nowym roku podatkowym? - odpowiedzi na to pytanie szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.

Przeczytaj także: Sejm: ulgi prorodzinne do komisji

Słowo „podatki” w różnej formie pojawiło się w internecie ponad 79 tys. razy w ciągu niespełna dwóch miesięcy. Podatek VAT to słowo kluczowe w 30 tys. materiałów. VAT przeważnie jest czarnym charakterem, ponieważ przekłada się na wzrost cen. Podobnie wygląda sprawa z akcyzą – 9,5 tys. publikacji, a pamiętajmy, że akcyza wpływa zarówno na ceny paliw, jak papierosów i alkoholi.

Nowy rok, nowe podwyżki

W styczniu internet zdominowały informacje o podwyżkach cen wynikających ze zmian w podatkach. 5,8 tys. razy poruszona została sprawa cen paliw – wątek ten cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na forach internetowych. Na drugim miejscu znalazła się zapowiedź podwyżek cen energii. 2,1 tys. materiałów dotyczyło wzrostu akcyzy na papierosy. Niemal 600 publikacji dotyczyło zmiany stawki VAT na ubranka dziecięce – to również widoczny wątek w mediach społecznościowych. Na forach i blogach młode matki organizują wymianę i sprzedaż używanych ubranek, jednak i tak dominuje opinia, że dziecko jest obecnie dobrem luksusowym. Prawie 500 publikacji dotyczyło wzrostu opłat za użytkowanie wieczyste. Osobny temat stanowią zmiany w prawie, których skutkiem będzie likwidacja lokat bankowych, tzw. antybelek. Ten temat pojawił się 2,3 tys. razy, znaczna część tych publikacji to dyskusje na specjalistycznych forach, m.in. dla inwestorów giełdowych. Prognozy niższych cen – bo i takie się zdarzyły - cukru oraz warzyw i owoców pojawiły się w kilkudziesięciu publikacjach.

fot. mat. prasowe

Podatki i podwyżki

5,8 tys. razy poruszona została sprawa cen paliw


Co za ulga…

Pozytywnym aspektem podatków są ulgi, którym poświęcono 2,9 tys. publikacji. Najczęściej pojawiającą się w internecie ulgą jest prorodzinna, czyli „na dzieci” – 1000 publikacji. Tyle samo dotyczyło ulgi na internet. Sporo mniej – zaledwie 300 publikacji odnosiło się do ulgi rehabilitacyjnej, zaś 250 mówiło o uldze budowlanej. Ulgi stanowią świetny temat do internetowych dyskusji, ponieważ nowy rok przyniósł wiele zmian w tym zakresie. Dobrym przykładem jest tu ulga na internet – w styczniu pisano przede wszystkim o planach jej likwidacji. Później informowano, że ulga ta nie wiąże się już z miejscem zamieszkania, obejmuje także np. mobilne formy dostępu do sieci. Pytania dotyczące ulg, m.in. czy przysługuje w danym przypadku, lub jaka ulga ogólnie przysługuje, pojawiły się prawie 130 razy.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: