eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki kojarzone z Euro 2012

Marki kojarzone z Euro 2012

2012-02-22 11:02

Marki kojarzone z Euro 2012

Marki kojarzone z drużyną narodową © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR i Instytut Badania Opinii Homo Homini, markami z którymi najbardziej Polakom kojarzy się reprezentacja Polski są Biedronka oraz Nike. Natomiast najczęściej wymieniane marki, z którymi Polacy kojarzą Euro 2012 to: Adidas, Nike, Coca-cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald's.

Przeczytaj także: Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?

Marką najczęściej wskazywaną spontanicznie, z którą kojarzy nam się reprezentacja Polski jest Biedronka. Blisko co czwarty badany skojarzył Biało-Czerwonych z siecią tych sklepów. Tę markę sklepów wskazało 25 proc. badanych. Istotny procent Polaków wie także, w stroje jakiej marki ubrani są nasi reprezentanci. Firma Nike kojarzona jest z reprezentacją przez 18 proc. Polaków.

Natomiast prawie 10-ciu proc. Polaków reprezentacja w piłce nożnej nie kojarzy się z żadną marką lub firmą.

fot. mat. prasowe

Marki kojarzone z drużyną narodową

9% Polaków nie kojarzy drużyny narodowej z żadną marką


Jakie marki Polacy kojarzą z Mistrzostwami?

Najczęściej wymieniane marki, z którymi kojarzymy Euro 2012 to: Adidas, Nike, Coca-cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald's. O ile jednak takie marki, jak Adidas, Nike, Coca-cola, Warka czy Orange, Polacy słusznie powiązali z Euro 2012, to już np. Orlen, czy Sony, które nie prowadzi żadnych działań sponsoringowych (współpracuje ze sponsorem Orange, w którego loterii biletowej można wygrać smartfony Sony Ericsson) uplasowało się w badaniu znacznie wyżej niż Sharp – globalny sponsor UEFA Euro 2012.

Marką odzieżową najbardziej kojarzącą się respondentom z mistrzostwami są ex aequo marki Adidas i Nike (po 30 proc.) Markę Puma skojarzyło z mistrzostwami niemal 10 proc. respondentów.

fot. mat. prasowe

Marki odzieżowe kojarzone z EURO 2012

Z EURO 2012 najbardziej kojarzy się Adidas i Nike


Marki piwowarskie

Najbardziej kojarzące się z Euro 2012 marki z branży piwowarskiej to: Warka (20 proc.) – sponsor reprezentacji, Carlsberg (13 proc.) – globalny sponsor mistrzostw, Tyskie (12 proc.), które, co ciekawe, było sponsorem polskiej reprezentacji, ale wycofało się w 2009 roku.

fot. mat. prasowe

Marki piwowarskie kojarzone z EURO 2012

19% nie kojarzy marek piwowarskich z EURO 2012


 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: