eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy internauci a e-commerce 2011

Polscy internauci a e-commerce 2011

2012-02-09 12:01

Polscy internauci a e-commerce 2011

Postawy wobec zakupów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Polscy internauci chętnie kupują online i korzystają z oferty serwisów ogłoszeniowych, wykorzystują do zakupów urządzenia mobilne, a za towary płacą za pomocą systemów płatności internetowej. W raporcie "E-commerce w Polsce 2011" zaprezentowano również opinie sklepów internetowych na temat sytuacji na rynku i perspektyw jego rozwoju. Partnerem tej części raportu jest porównywarka cen Okazje.info.

Przeczytaj także: Polscy internauci a e-commerce 2010

Zakupy online w oczach internautów

Od kilku fal badania ponad 2/3 badanych internautów (w obecnej fali 70 proc.) deklaruje, że dokonywało już zakupów online Wśród najczęściej wskazywanych przez internautów zalet kupowania w sieci są: oszczędność pieniędzy (wskazana przez 38 proc. korzystających z zakupów online), możliwość nabycia produktów najwyższej jakości (17 proc.) oraz oszczędność czasu (15 proc.). Z potrzebą oszczędzania czasu wiąże się zjawisko dotyczące aukcji internetowych – coraz więcej osób, które z nich korzysta, wybiera częściej opcję „kup teraz” niż licytuje. Takie zachowanie deklaruje 85 proc. badanych, którzy korzystają z serwisów aukcyjnych.

Z kolei z poszukiwaniem przez internautów jak najlepszych cen wiąże się rosnąca popularność takich narzędzi e-commerce, jak porównywarki cen (korzystanie z nich deklaruje 56 proc. kupujących online), serwisy z opiniami użytkowników (53 proc.) oraz serwisy zakupów grupowych (18 proc.).

Opinie internautów na temat najważniejszych cech zakupów różnią się w zależności od płci. Kobiety częściej deklarują przywiązywanie wagi do przyjemności z zakupów i oszczędności pieniędzy. Mężczyźni zwracają większą uwagę na jakość produktów i oszczędzanie czasu na zakupach.

fot. mat. prasowe

Postawy wobec zakupów

Dla 42% kobiet podczas zakupów ważne jest oszczędzanie pieniędzy


W zachowaniu internautów biorących udział w badaniu zaobserwowano jeszcze jeden ciekawy wzorzec - sprawdzanie produktów w tradycyjnych sklepach, a potem kupowanie online. Takie zachowanie deklarowali częściej mężczyźni, osoby z małej i średniej wielkości miast.

fot. mat. prasowe

Internet jako źródło informacji o produktach i miejsce zakupu

31% respondentów kupuje produkty w sieci przynajmniej raz w roku


Jeśli decydujemy się na zkup w sieci, coraz chętniej wybieramy płatność za pomocą systemów płatności internetowych, m.in. DotPay czy PayPal. W przypadku e-sklepów odsetek osób, którym zdarzyło się płacić poprzez system płatności wzrósł do 23 proc. (wzrost o 4 punkty procentowe w stosunku do poprzedniej fali badania). Wśród użytkowników aukcji internetowych odsetek wybierających płatności internetowe wyniósł 22 proc. (wzrost o 6 p.p. w porównaniu z poprzednią falą).

O tym, że polscy internauci są coraz bardziej zaznajomieni z różnymi sposobami dokonywania zakupów online świadczy również coraz częstsze wykorzystywanie do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek osób, które dokonały zakupów korzystając z urządzenia mobilnego w stosunku do ubiegłego roku wzrósł o 6 punktów procentowych i wyniósł 16 proc.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: