eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012

2012-02-02 09:50

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012

TOP 25 rankingu © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W nowej edycji Rankingu Sieci Detalicznych pozycję lidera wzmocniła Biedronka (80,15 pkt). Dystans do drugiej sieci Tesco hipermarkety (79,37) wzrósł do 0,78 punktu, głównie ze względu na obniżenie notowania angielskiej sieci. Wynika to z dotychczasowej formuły hipermarketów Tesco, która wymaga lepszego dostosowania do specyfiki polskiego rynku. Zarówno Biedronka jak i Tesco rozpoczęły już proces rebrandingu swoich sklepów, zatem rywalizacja o pozycję lidera będzie z pewnością intensywna w 2012 roku.

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011

Najniższe miejsce na podium utrzymuje sieć Carrefour hipermarkety (77,34), pomimo spadku obrotów w układzie like for like o 2,5% w 2011 roku. Pogorszenie się wyników sprzedażowych tej sieci potwierdza ogólne osłabienie dynamiki rozwoju formatu hipermarketów, co dotyczy również takich sieci jak: Auchan, Real i E.Leclerc.

fot. mat. prasowe

TOP 25 rankingu

Na szczycie rankingu triumfuje Biedronka


Zwraca uwagę stały rozwój sieci Lidl (74,39), którego od czwartego miejsca zajmowanego przez Auchan (75,19) dzieli już zaledwie 0,8 punktu. Lidl konsekwentnie realizuje strategię rozwoju jakościowego, gdzie relatywnie niskie ceny łączą się z atrakcyjną ofertą produktową, która bardziej przypomina ofertę supermarketu niż dyskontu.

fot. mat. prasowe

Ranking sieci detalicznych według formatów - hipermarkety i supermarkety

Wśród hipermarketów wygrywa Tesco


fot. mat. prasowe

Ranking sieci detalicznych według formatów - dyskonty i sklepy convenience

Wśród dyskontów palmę pierwszeństwa dzierży Biedronka


W pierwszej dziesiątce pojawił się Polomarket (71,04), który jako przedstawiciel polskiego biznesu zastąpił na tej pozycji supermarkety Piotr i Paweł (70,87). Warto podkreślić, że format supermarketów jest na wyraźnej fali wznoszącej, gdyż wszystkie tego rodzaju sieci znajdujące się w pierwszej 20 zwiększyły swoją punktację.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: