eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Słuchalność radia w 2011 r.

Słuchalność radia w 2011 r.

2012-01-21 00:15

Słuchalność radia w 2011 r.

Zasięg dzienny radia 2011 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W 2011 roku każdego dnia radio gromadziło ponad 24 mln słuchaczy.Trzeci rok z rzędu zasięg dzienny radia ogółem utrzymywał się na poziomie ponad 80 proc. Oznacza to, że w 2011 roku średnio każdego dnia radio włączało 24,3 mln słuchaczy.

Przeczytaj także: Słuchalność radia wśród mieszkańców miast

Według najnowszych badań Radio Track, w 2011 roku zasięg dzienny radia ogółem wynosił 80,4 proc., a zasięg tygodniowy 94,9 proc. Ponad jedna czwarta słuchaczy (27,7 proc.) ma włączony odbiornik przez ponad 6 godzin dziennie.

W grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) zasięg dzienny jest jeszcze wyższy – średnio każdego dnia 83,1 proc. osób z tego targetu włącza radio. Przynajmniej raz w tygodniu 96 proc.

fot. mat. prasowe

Zasięg dzienny radia 2011

Zasięg dzienny radia ogółem w 2011 roku

Szczyt popularności radia to godziny poranne po godzinie 9 zasięg wynosi 28,5 proc. Jednak bardzo wysoki zasięg, powyżej 20 proc., utrzymuje się aż do godziny 16. W dni powszednie poranny peak jest jeszcze wyższy i wynosi ponad 30 proc. (30,4 proc.), a słuchalność na poziomie powyżej 20 proc. utrzymuje się do godziny 17. W grupie komercyjnej w dni powszednie kulminacja zasięgu przypada na godzinę 10 i wynosi 31 proc. Do końca dnia zasięg jest znacząco wyższy niż wśród wszystkich respondentów.

fot. mat. prasowe

Popularność radia na co dzień w 2011

Jak wyglądała popularność radia w dni powszednie w 2011

Najchętniej radia słuchamy w domu każdego dnia włącza je w swoim mieszkaniu 16,2 mln osób. W samochodzie 10,3 mln, a w pracy 4,3 mln osób.

Coraz chętniej też używamy komórek jako radioodbiorników. Już ponad jedna trzecia (34,4 proc.) słuchaczy deklaruje, że zdarza im się słuchać radia przy pomocy telefonu komórkowego. W 2010 roku było to 32,1 proc., a w 2009 – 28,9 proc. W grupie komercyjnej ten odsetek jest jeszcze wyższy i w 2011 roku wynosił 43,9 proc.

Najwyższe zasięgi radio notuje w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców targetach wśród osób dobrze wykształconych, zajmujących kluczowe stanowiska w firmach. W 2011 roku średnio dziennie radia słuchało 84,2 proc. osób z wyksztalceniem wyższym. Zasięg dzienny wśród osób z wyksztalceniem średnim wynosił 81 proc., z wykształceniem zawodowym 78 proc., a z wykształceniem podstawowym 75,9 proc.

Biorąc pod uwagę sytuację zawodową badanych najwyższy zasięg radio notowało wśród dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (85,5 proc.), właścicieli firm (85,1 proc.) i pracowników umysłowych (84,9 proc.).

Informacje o badaniu
Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala: I-XII 2011, target: wszyscy, 15-75 lat (jeśli nie zaznaczono inaczej).

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: