eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie sklepy internetowe 2005

Polskie sklepy internetowe 2005

2005-02-21 13:26

Polskie sklepy internetowe 2005

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W Polsce funkcjonuje około 330 sklepów różnej wielkości sprzedających sprzęt komputerowy, RTV, AGD, sprzęt fotograficzny, telefony i akcesoria GSM, oprogramowanie komputerowe. Bezdyskusyjnym hitem sprzedaży internetowej są cyfrowe aparaty fotograficzne, które znajdują się w ofercie około 180 sklepów online.

Przeczytaj także: Polskie sklepy online dobrze sobie radzą

Bardzo dynamicznie wzrasta popularność odtwarzaczy mp3, która można już nabyć w około 100 sklepach internetowych – najpopularniejsze są odtwarzacze z pamięcią flash, uznanie zaczynają zdobywać również odtwarzacze z dyskami twardymi, choć ich ceny są znacznie wyższe od tych pierwszych. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się odtwarzacze CD/MP3.

W polskich sklepach internetowych popularne są również peryferia komputerowe (drukarki, monitory, itp.), które znajdujemy w ofertach około 170 sklepów. Nieco mniej, bo 140 sklepów sprzedaje podzespoły komputerowe (płyty główne, procesory, pamięci, itp.). Mobilni komputerowcy znajdą coś dla siebie w 120 sklepach z komputerami przenośnymi, czyli notebookami lub palmtopami.

Coraz więcej polskich sklepów internetowych sprzedaje telefony i akcesoria GSM, obecnie jest to około 30 sklepów. Wzrasta również ilość nowych aparatów telefonicznych, które można nabyć w sklepach bez abonamentu i simlocków.

Najpopularniejsze w kategorii GSM jednak są akcesoria do telefonów komórkowych, szczególnie pokrowce, baterie i obudowy - łącznie można znaleźć kilkanaście tysięcy ofert w sklepach internetowych. Zawiedzeni nie będą również majsterkowicze, gdyż znajdą szeroką ofertę podzespołów i elektroniki do telefonów.

Mniej popularny w internecie jest sprzęt AGD - znajdziemy go w ofertach około 25 sklepów, podobnie jest ze sprzętem RTV, który możemy nabyć za pomocą 30 witryn.

Przegląd metod płatności w sklepach internetowych wskazuje na niewielką ilość sklepów umożliwiających płatność kartą płatniczą – jedynie około 17 % sklepów akceptuje tą metodę płatności. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy są wciąż wysokie koszty obsługi tych transakcji, a szczególnie koszty autoryzacji kart przez centra autoryzacyjne.

Dominującą metodą płatności jest płatność przy odbiorze towaru, 90 % sklepów umożliwia swoim klientom płatność „za pobraniem”. Popularne jest również płacenie za zakupione towary za pomocą zwykłego przelewu bankowego, gdzie sklep z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy uruchamia wysyłkę – przy tej metodzie płatności zazwyczaj zmniejszają się koszty transportu, jak wynika z regulaminów sklepów.

 

1 2

następna

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Import aut używanych I 2005

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: