Polskie sklepy internetowe 2005
2005-02-21 13:26
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
Bardzo dynamicznie wzrasta popularność odtwarzaczy mp3, która można już nabyć w około 100 sklepach internetowych – najpopularniejsze są odtwarzacze z pamięcią flash, uznanie zaczynają zdobywać również odtwarzacze z dyskami twardymi, choć ich ceny są znacznie wyższe od tych pierwszych. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się odtwarzacze CD/MP3.W polskich sklepach internetowych popularne są również peryferia komputerowe (drukarki, monitory, itp.), które znajdujemy w ofertach około 170 sklepów. Nieco mniej, bo 140 sklepów sprzedaje podzespoły komputerowe (płyty główne, procesory, pamięci, itp.). Mobilni komputerowcy znajdą coś dla siebie w 120 sklepach z komputerami przenośnymi, czyli notebookami lub palmtopami.
fot. mat. prasowe
Coraz więcej polskich sklepów internetowych sprzedaje telefony i akcesoria GSM, obecnie jest to około 30 sklepów. Wzrasta również ilość nowych aparatów telefonicznych, które można nabyć w sklepach bez abonamentu i simlocków.
Najpopularniejsze w kategorii GSM jednak są akcesoria do telefonów komórkowych, szczególnie pokrowce, baterie i obudowy - łącznie można znaleźć kilkanaście tysięcy ofert w sklepach internetowych. Zawiedzeni nie będą również majsterkowicze, gdyż znajdą szeroką ofertę podzespołów i elektroniki do telefonów.
Mniej popularny w internecie jest sprzęt AGD - znajdziemy go w ofertach około 25 sklepów, podobnie jest ze sprzętem RTV, który możemy nabyć za pomocą 30 witryn.
Przegląd metod płatności w sklepach internetowych wskazuje na niewielką ilość sklepów umożliwiających płatność kartą płatniczą – jedynie około 17 % sklepów akceptuje tą metodę płatności. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy są wciąż wysokie koszty obsługi tych transakcji, a szczególnie koszty autoryzacji kart przez centra autoryzacyjne.
Dominującą metodą płatności jest płatność przy odbiorze towaru, 90 % sklepów umożliwia swoim klientom płatność „za pobraniem”. Popularne jest również płacenie za zakupione towary za pomocą zwykłego przelewu bankowego, gdzie sklep z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy uruchamia wysyłkę – przy tej metodzie płatności zazwyczaj zmniejszają się koszty transportu, jak wynika z regulaminów sklepów.
fot. mat. prasowe
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polskie sklepy internetowe 2007
-
Prognozy na 2024 rok, czyli Mastercard Economic Outlook
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
-
Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce
-
Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości