eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi teleinformatyczne - trendy 2012

Usługi teleinformatyczne - trendy 2012

2012-01-11 10:39

Rok 2011 dobiegł końca. Dział Ericsson ConsumerLab określił główne trendy konsumenckie, które będą występować w roku 2012 i w latach następnych. Do najważniejszych można zaliczyć to, że połączenia sieciowe stały się równie ważne co drogi i energia elektryczna oraz że media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości. Badania ConsumerLab dowodzą również, że dziś każdy może świadczyć usługi sieciowe. Polska jest jednym z krajów objętych badaniami w 2011r.

Przeczytaj także: Europejczycy a mobilny Internet 2011

Badania ConsumerLab pokazują, że Internet byłby ostatnią rzeczą, z której konsumenci zrezygnowaliby, gdyby byli zmuszeni ograniczyć wydatki.

Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania ludzkich wartości i zachowań oraz sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Globalny program badawczy firmy Ericsson jest oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 ludzi w przeszło 40 krajach i ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich.

Michael Björn, dyrektor ds. badawczych w ConsumerLab, mówi - „Klienci czują się wśród aplikacji do smartfonów jak ryba w wodzie. Obsługa dotykowa i bezpośredni dostęp przez ikony maskują złożoność usług internetowych, więc użytkownicy mają ochotę eksplorować wiele nowych obszarów codziennego życia, które zyskują na komunikacji sieciowej od przepisów kulinarnych po kontrolę przychodów. Nasze niedawno zakończone badanie nowych rynków wykazało, że nawet klienci, którzy po raz pierwszy mają telefon komórkowy, szybko stają się użytkownikami Internetu. Korzystanie z komunikacji sieciowej jest coraz ważniejszą częścią ich codziennego życia”.

Oto 10 najbardziej widocznych trendów konsumenckich:
  1. Komunikacja sieciowa króluje. Stała się tak ważna, jak powietrze, którym oddychamy. Konsumenci podają, że Internet byłby ostatnią rzeczą, z której zrezygnowaliby, gdyby byli zmuszeni ograniczyć wydatki.
  2. Każdy może świadczyć usługi sieciowe. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na nowe usługi. Internet umożliwia tworzenie nowych rozwiązań, na przykład aplikacji, zarówno firmom, jak i konsumentom.
  3. Media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości. Media społecznościowe zwiększają skalę wykorzystywania zdjęć, wideoklipów i i utworów muzycznych, a obecnie także ułatwiają konsumentom ocenę rzetelności informacji przez udostępnianie komentarzy społecznych.
  4. Telefony komórkowe odgrywają istotną rolę w życiu codziennym. Konsumenci najbardziej interesują się usługami mobilnymi bezpośrednio związanymi z najbliższym otoczeniem lub lokalnymi punktami usługowymi. 90% wszystkich właścicieli smartfonów zawsze nosi je ze sobą, natomiast tylko 80% podaje, że zawsze ma przy sobie pieniądze.
  5. Przejrzystość jest większa niż prywatność. Ludzie przyzwyczajają się do tego, że ich życie jest przejrzyste, więc oczekują od firm i instytucji, że także one będą działać w sposób przejrzysty.
  6. Przetwarzanie w chmurze ułatwia wiele spraw. Współużytkowanie informacji i posiadanie kilku urządzeń stale połączonych z Internetem staje się wśród konsumentów normą, co wywołuje wprowadzanie wielu usług opartych na przetwarzaniu w chmurze. Główną rolę odgrywa tu łatwość użycia.
  7. Kobiety przyczyniają się do upowszechnienia smartfonów. Przeprowadzone przez nas w 2011 r. badanie użytkowników smartfonów wykazało, że z usług niszowych częściej korzystają mężczyźni, natomiast znacznie więcej kobiet korzysta z usług zwykłych, takich jak połączenia głosowe, SMS i Facebook. Przez aktywną integrację wykorzystywania wszystkich kanałów komunikacji w jednym urządzeniu kobiety przyczyniają się do popularyzacji smartfonów na rynku masowym.
  8. Zakupy są łatwiejsze. Nasze badanie wykazało, że 67% użytkowników smartfonów jest zainteresowanych płatnościami mobilnymi. Płatności nie powinny być postrzegane oddzielnie, lecz muszą występować w kontekście codziennych zakupów na przykład w połączeniu z informacjami o produkcie, punktami premiowymi, potwierdzeniami odbioru, a nawet w nawigacji centrów handlowych.
  9. Ze wszystkim można się łączyć. Mobilna transmisja danych wyprzedziła połączenia głosowe w czwartym kwartale 2009 r. i zdublowała je w pierwszym kwartale 2011 r. Użytkownicy coraz częściej łączą się z Internetem i z obiektami w swoim otoczeniu, takimi jak samochody, automaty sprzedające, bramki biletowe itd.
  10. W niepewnych czasach konsumenci chcą mieć kontrolę. W okresach niestabilności ekonomicznej lub gdy wydarza się katastrofa naturalna, na przykład trzęsienie ziemi, widoczny jest wzrost zainteresowania konsumentów usługami użyteczności publicznej, takimi jak dostawy wody i elektryczności. Podobnie zmiana wysokości dochodów netto wywołuje u konsumentów potrzebę kontroli korzystania z usług.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: