Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
2012-01-09 10:53
Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
TECHNOLOGIE WYKORZYSTYWANE DO KONTAKTU W FIRMACH
- Najczęściej wykorzystywaną technologią do komunikowania się pracowników firmy z podmiotami zewnętrznymi jest telefonia komórkowa. Korzysta z niej 73,2 % pracowników.
- Środkami komunikacji wykorzystywanymi codziennie przez pracowników badanych firm są służbowe telefony komórkowe (89,2 % wskazań), telefony stacjonarne (76,2 % wskazań) i poczta elektroniczna (76,9 % wskazań).
fot. mat. prasowe
Korzystanie z różnych technologii do komunikacji pracowników firmy (w %, N=403)
- Dostęp pracowników do poszczególnych środków komunikacji w ich firmach jest na wysokim poziomie. Do telefonów komórkowych ma dostęp 86,4 % pracowników, w firmach wykorzystujących dane technologie. W przypadku telefonów stacjonarnych jest to 83,1 % pracowników, a poczty elektronicznej 74,2 %.
- Wśród wykorzystywanych w firmach środków komunikacji największą średnią ocenę jakości uzyskała poczta elektroniczna (średnia 4,61 na pięciostopniowej skali).
- 37,2 % pracowników badanych firm deklaruje, że Internet jest im niezbędny do pracy. Drugim powodem korzystania z Internetu jest szukanie niezbędnych informacji związanych z pracą (30,8 %).
- Wyniki badania wykazały, że 62,3 % firm w ogóle nie korzysta z usług transmisji danych, rozumianej jako sposób elektronicznego przesyłania informacji między komunikującymi się urządzeniami lub komputerami.
Opinia na temat rynku telekomunikacyjnego
- Wśród klientów biznesowych dominuje pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego pod kątem jego funkcjonowania. Najlepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu 87,1 % klientów przyznaje oceny wysokie (4 – ocenę dobrą i 5 – ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 63,3 % respondentów, a rynek internetowy – 73 % firm.
- Polski rynek telekomunikacyjny najwyżej oceniany jest pod względem dostępności usług (średnia 4,13 na pięciostopniowej skali). Natomiast najniżej oceniane są ceny usług (średnia 3,65).
- Ponad połowa (51,6 %) badanych przedstawicieli firm uważa, że w ciągu ostatnich 5 lat polski rynek telekomunikacyjny zmienił się na lepsze. Pozytywne zmiany w funkcjonowaniu polskiego rynku telekomunikacyjnego, które dostrzegają badani to przede wszystkim wzrost ilości ofert.
fot. mat. prasowe
Ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego (w %, średnia z odpowiedzi 1-5, n=403)
- Jedynie 4,2 % badanych przedstawicieli firm sądzi, że w ciągu ostatnich 5 lat polski rynek telekomunikacyjny zmienił się na gorsze. Negatywne zjawiska to głównie za wysokie ceny usług.
- W celu rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego, zdaniem badanych, należałoby przede wszystkim obniżyć ceny usług (68 %).
- Ponad dwie piąte (41,7 %) przedstawicieli badanych firm zna działalność Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Działalność UKE jest oceniana raczej dobrze - średnia ocena na pięciostopniowej skali wynosi 3,70.
Do pobrania:
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
-
Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
-
Telekomunikacja: usługi wiązane coraz tańsze
-
Substytucja usług głosowych w Polsce i UE
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)