eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011

Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011

2011-12-02 12:51

Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011

Dynamika wzrostów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Kryzys finansowy, jak na razie, aż tak nie dotyka branży internetowej. Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, wartość polskiego rynku reklamy on-line w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych. Jest to o jedną czwartą więcej, niż w analogicznym okresie z ubiegłego roku. Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak wydatki na reklamę produktową.

Przeczytaj także: Polski rynek reklamy online 2011

Raport z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 942 mln zł, co - w porównaniu do 741 mln zł odnotowanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2010 roku - oznacza wzrost o 201 mln zł. Biorąc pod uwagę wyniki badań z ubiegłych lat, widać, że trend wzrostowy w tym sektorze wciąż się utrzymuje.

Wydatki na reklamę online

Według raportu IAB AdEx 2011H1 potwierdza się tendencja wzrostowa wartości rynku reklamy internetowej. Jej dynamika utrzymuje się na poziomie, który osiągnął maksymalny wzrost zaobserwowany w zeszłym roku. Biorąc pod uwagę obecną sytuację wydaje się jednak, że dynamika ta może nieco wyhamować.

fot. mat. prasowe

Dynamika wzrostów

Dynamika wzrostów


“Pierwsze półrocze mijającego roku było dla reklamy online bardzo dobre, co można traktować jako wyraźne odbicie po odczuwalnej jeszcze na początku 2010 pierwszej fali globalnego kryzysu. Spodziewamy się jednak, że począwszy już od trzeciego kwartału wyniki będą zdecydowanie słabsze. Piętno na nich odciśnie bowiem kolejna fala kryzysu ekonomicznego, która powoduje, że część firm ogranicza budżety reklamowe. Mimo to można się spodziewać, że trend polegający na wciąż rosnącym udziale internetu w całym torcie reklamowym, powinien być kontynuowany. Internet od dłuższego już czasu jest tym medium, które napędza wzrost całej branży mediowej w Polsce. W pierwszej połowie 2011 internet odpowiadał za 62,5% wzrostu całego rynku reklamowego – podobnie jak w 2010 roku.

Na podkreślenie na pewno zasługuje fakt kontynuacji bardzo dużych tendencji zwyżkowych reklamy wideo – w ciągu roku ten segment wzrósł o 66%. Cieszy także intensyfikacja wydatków reklamowych także wysokie procentowe wzrosty wydatków wśród tak znaczących sektorów jak handel, odzież czy produkty farmaceutyczne. W kwotach bezwzględnych natomiast nadal prym wiodą trzy sektory: finanse, motoryzacja i telekomunikacja.” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska

Udziały i wzrosty w wydatkach na reklamę online

Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 40% udziałem w torcie w pierwszym półroczu 2011. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 34%), ogłoszenia (18%) oraz e-mail (7%). Wszystkie typy reklam odnotowały wzrosty. Zwiększono także wydatki na reklamę wideo, która zanotowała indeks wzrostu na poziomie 66% rok do roku. Ponadto, udział nakładów na reklamę behawioralną wynosi niecały 1%, zaś reklama efektywnościowa (model CPA) ma nadal około 9% udziału w rynku.

fot. mat. prasowe

Udziały w %

Udziały w %


 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: