eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

2011-10-19 12:22

Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

Jak często kupujesz przez Internet? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

W tym roku już po raz drugi serwis Ceneo.pl podjął się próby zbadania, jaki jest stosunek Polaków do zaufania i bezpieczeństwa w e-zakupach. Czy kupujący mają coraz mniej oporów przed kupowaniem w sieci? A może obaw jest coraz więcej? Na te i podobne pytania odpowiada raport "Zaufanie jako podstawa rozwoju w handlu internetowym".

Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze

BADANIE PRZEPROWADZONE WŚRÓD KUPUJĄCYCH


JAK CZĘSTO I CO KUPUJEMY PRZEZ INTERNET?

fot. mat. prasowe

Jak często kupujesz przez Internet?

Jak często kupujesz przez Internet?

Dostęp do Internetu staje się w Polsce coraz prostszy. Z komputera i Internetu korzystamy nie tylko w domu i pracy, ale coraz częściej w czasie wolnym, korzystając z laptopów i Internetu mobilnego. Z danych GUS wynika, że już prawie 70% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu. Do sieci przenosimy też coraz więcej aktywności. To nie tylko rozrywka, informacje i nawiązywanie znajomości, ale także nauka, praca, prowadzenie własnego biznesu, a coraz częściej też internetowe zakupy.

W ostatnich miesiącach rekordy popularności biją tzw. zakupy grupowe, ale branża e-commerce w Polsce to wciąż przede wszystkim sklepy internetowe. Z ankiety przeprowadzonej przez Centrum Badania Opinii Społecznej wynika, że w 2011 roku, 66% badanych (próba 1080 dorosłych mieszkańców Polski) skorzystało z usług sklepu internetowego. Natomiast z badania Ceneo.pl – przeprowadzonego na próbie 1023 Internautów wynika, że aż 92,8% z nich dokonała kiedykolwiek zakupu w internetowym sklepie – przy czym tylko 1,5% zrobiła to jeden raz. Jedna trzecia natomiast kupuje regularnie przynajmniej kilka razy w miesiącu. Kolejne 31% raz w miesiącu, a 30% kilka razy w roku. Przeszło 90% polskich Internautów, którzy przynajmniej raz dokonali zakupów za pomocą komputera, to liczba zbliżona do badań obejmujących całą Europę, gdzie ten odsetek wynosi 93%.

W Polsce jest podobnie jak w całej Europie również pod względem tego, kto w sieci kupuje najczęściej. Najczęściej na zakupy w sieci udaje się młody mężczyzna, w wieku 25-34 lata, z wyższym wykształceniem, pochodzący z dużego miasta. Dla takiego klienta zakupy w sieci są czymś naturalnym i zwyczajnym.

W świetle badań Ceneo.pl i CBOS, nie dziwi fakt, że powstaje coraz więcej internetowych sklepów. W jednej tylko porównywarce Ceneo.pl jest ich już prawie 4 tysiące. Zakupy internetowe to oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy. Niższe marże, brak pośredników oraz niektórych opłat, które ponosi tradycyjny sklep, np. za wynajmowanie pomieszczeń, a także możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od zakupu, i to bez podawania przyczyny, to zdecydowane plusy i przewaga sklepów w sieci. W dodatku, w dobie światowego kryzysu, wszyscy szukają oszczędności i możliwości jak najtańszych zakupów. Z roku na rok maleje też koszt dostawy produktu do domu klienta.

Zakupy bez wychodzenia z domu stają się więc jeszcze atrakcyjniejsze. Sklepy internetowe, choć głównie konkurują ceną, nauczyły się również, że istotna jest obsługa i zaufanie klientów. Z raportu Ceneo.pl „Zaufanie jako podstawa rozwoju w handlu internetowym” wynika, że nie dla wszystkich klientów, najniższa cena jest najważniejsza.

Rzeczą istotną dla sklepów, stało się nie tylko przyciągnięcie klienta, ale też utrzymanie i walka o jego lojalność. Klienci cenią sobie bezpieczeństwo, wygodę zakupów internetowych oraz szeroki asortyment produktów.

 

1 2 ... 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: