eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › o2.pl podwoił zyski

o2.pl podwoił zyski

2005-01-26 00:24

Spółka o2.pl, do której należą popularny portal internetowy i komunikator Tlen.pl (od listopada 2004 wraz z Tlenofonem) niemal podwoiła w 2004 roku zysk netto - 1 mln zł w porównaniu z 530 tys. zł rok wcześniej. Zeszłoroczne przychody firmy wyniosły 4 mln zł (o 222% więcej niż w roku 2003), a rentowność osiągnęła 25%. Prognozy na rok 2005 przewidują wartość sprzedaży na poziomie 12,5 mln zł i zysk w wysokości 3,1 mln zł.

Przeczytaj także: Tlenofon - VoIP w Tlenie

Liczba użytkowników Tlenofonu przekroczyła 27 tysięcy. - Platforma przygotowana na sześć miesięcy została zapełniona w dwa – mówi Jacek Świderski, członek zarządu portalu o2.pl, operatora Tlenofonu. - Liczyliśmy na 2-4 tys. użytkowników w 2004 roku, a zdobyliśmy ich 20 tysięcy. Świderski przewiduje, że do końca 2005 roku z Tlenofonu może korzystać nawet 200 tysięcy osób.

Do niedawna spółka o2.pl koncentrowała się na świadczeniu usług komunikacyjnych w internecie – darmowej poczty z kontami o pojemności 1GB (3,1 mln aktywnych kont) i komunikatora Tlen.pl (900 tys. użytkowników). W IV kwartale 2004 roku zaszły znaczne zmiany w portalu o2.pl; zgodnie z przyjętą strategią portal chce konkurować z innymi portalami nie tylko usługami, lecz również treścią. - Właściwie od zera stworzyliśmy newsroom, podpisaliśmy umowę z PAP, zwiększyliśmy redakcję. Liczymy, że wprowadzone zmiany przyczynią się do istotnego wzrostu zasięgu portalu o2.pl, który w październiku 2004 roku wg badań Megapanel PBI/Gemius znalazł się w czołówce, wyprzedzając m.in. portal gazeta.pl. - mówi Michał Brański, szef działu sprzedaży reklamy.

Wraz z rozszerzaniem oferty zmieniła się struktura przychodów spółki; jeszcze w 2003 roku 90% przychodów pochodziło z reklam. Aktualnie reklamy stanowią 2/3 przychodów, pozostała część to usługi telekomunikacyjne – Tlenofon i Tlendostęp (tańszy od oferowanego przez TP S.A. numer dostępowy).

Choć Jacek Świderski nie chce zdradzić szczegółowych planów spółki na bieżący rok, to przyznaje, że priorytetem będzie Tlenofon. - Tlenofon będzie w 2005 roku usługą, w którą będziemy inwestować najwięcej. Prace są zaawansowane i nie chcemy, aby ktoś nas ubiegł. Zapowiada również obniżkę cen za rozmowy przez Tlenofon. - Spadek cen nastąpi w lutym. Średnio o około 30%. Dzięki znacznej ilości połączeń udało nam się renegocjować umowy. Tanieć będą na pewno połączenia zagraniczne oraz krajowe. Nie do końca jasna jest sprawa połączeń na komórki, ze względu na wciąż utrzymującą się wysoką stawkę interconnectową. Negocjacje trwają.

Przeczytaj także: Portal o2.pl zarabia Portal o2.pl zarabia

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: o2.pl, Tlen.pl, Tlenofon, wyniki finansowe, portale

Przeczytaj także

Wyniki hostingu home.pl 2004

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: