eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak wygląda życie studenckie?

Jak wygląda życie studenckie?

2011-10-01 00:12

Na kilka dni przed rozpoczęciem roku akademickiego, Acxiom przyjrzał się stylowi życia polskich studentów. Najwięcej studentów pochodzi z miast powyżej 275 tys. i konurbacji (trójmiejskiej, górnośląskiej). W studenckich ławach zasiądzie niewielka przewaga kobiet, które stanowią 51.3% studentów. Jakie kierunki studiów są najbardziej popularne? Aż 23% studentów wybiera techniczne kierunki nauczania, 17% humanistyczne, 15% ekonomiczne, a najmniej, jedynie 3% - studia artystyczne.

Przeczytaj także: Jak naprawdę wygląda studenckie życie?

Studenci chętnie interesują się wydarzeniami kulturalnymi oraz sportowymi. Aż 39% studentów bierze udział w wydarzeniach kulturalnych przynajmniej raz w miesiącu. Kolejne 14% wybiera tego typu rozrywkę nawet kilka razy w miesiącu, czyli prawie dwukrotnie częściej, niż reszta populacji. Pozostałe 9% studentów preferuje spędzać wolny czas wychodząc do pubów lub klubów. Poza samym zainteresowaniem wydarzeniami, przeciętni studenci uprawiają sport częściej niż reszta społeczeństwa. Myślą jednak nie tylko o swoim wyglądzie i zdrowiu fizycznym. Już w czasie studiów 31% z nich interesuje się finansami, inwestowaniem pieniędzy, tak by lepiej przygotować się do kariery zawodowej.

Podobną grupę stanowią studenci wśród zajmujących się samokształceniem, czyli na przykład: nauką języków obcych. To kolejna cecha potwierdzająca chęć kształtowania przyszłej ścieżki zawodowej.

Rzadziej studenci oglądają telewizję lub czytają gazety, w porównaniu do przeciętnych respondentów. Na pewno efektywniej konsumują swój czas. 60% studentów spędza czas w Internecie swobodnie surfując po sieci, szukając ciekawych materiałów z różnych dziedzin nauki, głównie rozglądając się za materiałami na zajęcia. Z pewnością Internet jest istotnym źródłem wiedzy dla studenta, ale też ważną platformą komunikacji ze znajomymi, przesyłania danych czy wymiany poglądów na konkretne uczelniane tematy.

Dla 12% studentów, Internet to platforma do zarabiania pieniędzy. To tam szukają ciekawych i atrakcyjnych cenowo ofert, ale też wystawiają na portalach aukcyjnych rzeczy na sprzedaż, które nie są już im potrzebne.

Dla 78% studentów korzystanie z Internetu to codzienność. 56% z nich często korzysta z przeglądarki internetowej, znacznie częściej niż reszta populacji. Podobnie też jest z korzystaniem z portali społecznościowych. Są one niezmiernie popularne. 10% studentów, którzy odpowiedzieli na pytania Acxiom, korzysta z Facebook'a, a aż 47% z YouTube'a. Największy procent wśród studentów korzystających z Facebook’a stanowią uczniowie nauk przyrodniczo-matematycznych. Przyszli lekarze nie mają czasu na Youtube'a, najczęściej korzystają z niego studenci nauk technicznych. Ponadto, studenci częściej niż reszta społeczeństwa, korzystają również z portalu Golden Line. Oznacza to, że już w trakcie studiów zaczynają kreować swoją przyszłością zawodową. Z kolei Golden Line jest bardziej popularny wśród osób studiujących medycynę, kierunki prawnicze i ekonomiczne, zaś cieszy się mniejszą popularnością wśród artystów.

Generalnie najwięcej osób, które nie korzystają z portali społecznościowych jest wśród przyszłych medyków, a najmniej wśród studentów kierunków humanistycznych.

66% studentów najczęściej dokonuje zakupów w hipermarketach lub supermarketach, a 9% wybiera sklepy internetowe. Studenci stanowią prawie 1/4 grupy lubiących robić zakupy w sieci. Ze względu na specyfikę zajęć studenckich, mają z pewnością więcej czasu niż reszta społeczeństwa, ponieważ aż 1/3 osób spędzających czas na zakupach to studenci i studentki.

Najwięcej analizowanych studentów mieszka w domach, co trzeci w mieszkaniu, a 14% korzysta z wynajętego lokalu.

Częściej, niż przeciętni internauci, studenci spędzają wakacje poza Polską, a nawet poza Europą. Stanowią oni 1/4 internautów wyjeżdżających za granicę kraju.

Faktem jest, że studenci są ciekawą grupą docelową dla wielu producentów i firm świadczących usługi na polskim rynku. Znajomość ich upodobań, stylu życia i potrzeb, jest kluczowa do osiągnięcia sukcesu i realizowania efektywnych kampanii marketingowych.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: