eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ceny usług double play i triple play

Ceny usług double play i triple play

2011-09-29 08:49

Ceny usług double play i triple play

Korzystanie z usług wiązanych w 2010 roku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (23)

UKE poddał analizie najczęściej wybierane przez konsumentów warianty ofert wiązanych. Łączą one w sobie kilka usług telekomunikacyjnych, rozliczanych po jednej cenie i w ramach jednego rachunku, których atrakcyjność wynika przede wszystkim z niższych kosztów korzystania z całego pakietu niż przy zakupie poszczególnych usług osobno. W zależności od operatora użytkownik ma możliwość łącznego zakupu dostępu do Internetu, dostępu do programów TV, telefonii stacjonarnej oraz telefonii ruchomej. Ze względu na liczbę usług wyróżnić można pakiety double play, triple play oraz quadruple play.

Przeczytaj także: Usługi double i triple play w 2011 r.

Przedmiotem opracowania są ceny wybranych ofert łączących dwie oraz trzy usługi telekomunikacyjne: dostęp do Internetu, telewizję kablową oraz telefon stacjonarny. Opcja quadruple play z telefonem komórkowym cieszy się niewielkim zainteresowaniem użytkowników (0,4% korzystających z pakietów w 2010 roku) i podobnie jak w zeszłym roku, usługę tę świadczy jedynie dwóch operatorów. Z tego też względu nie została ona objęta poniższą analizą.

Rynek usług wiązanych

Pakietyzacja usług jest jednym z głównych trendów charakteryzujących rynek telekomunikacyjny. W 2010 roku z oferty wiązanej skorzystało około 2,1 mln użytkowników, generując przychody dla operatorów na poziomie 3,8 mld zł. Z badań konsumenckich przeprowadzonych w grudniu ubiegłego roku przez PBS DGA oraz CBM Indicator wynika, że ponad 18% klientów indywidualnych zakupiło dwie lub więcej usług w pakiecie.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z usług wiązanych w 2010 roku

Korzystanie z usług wiązanych w 2010 roku


W 2010 roku najbardziej popularne były pakiety double play 81,3% abonentów spośród korzystających z pakietów zdecydowało się na taką opcję. Ponad 18% konsumentów wybrało wariant triple play. Z pakietu czterech usług korzystało zaledwie 0,4% użytkowników, co związane było z niewielką liczbą ofert quadruple play oraz korzystniejszymi niż w pakietach warunkami świadczenia usług telefonii komórkowej przez operatorów sieci ruchomych.

Pakiety double play

Wśród pakietów obejmujących dwie usługi, największą popularnością cieszyła się opcja łącząca Internet oraz telewizję kablową.Jednocześnie była to najczęściej wybierana oferta spośród wszystkich usług wiązanych; w 2010 roku zdecydowało się na nią blisko 54% ogółu abonentów.

fot. mat. prasowe

Udziały poszczególnych pakietów double play pod względem liczby abonentów w 2010 roku

Udziały poszczególnych pakietów double play pod względem liczby abonentów w 2010 roku

Głównymi podmiotami, które w 2010 roku świadczyły usługi w formie pakietów double play, były TP oraz trzej operatorzy TVK – UPC, Vectra oraz Aster.

fot. mat. prasowe

Udziały operatorów oferujących pakiety double play pod względem liczby abonentów w 2010 roku

Udziały operatorów oferujących pakiety double play pod względem liczby abonentów w 2010 roku

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: