Polscy politycy w reklamie?
2011-09-27 11:00
Czy dany polityk, występując w reklamie, mógłby skutecznie zachęcić do...? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
Na co dzień brakuje czasu, aby śledzić na bieżąco wydarzenia w polityce, pracownicy Macroscope OMD postanowili więc zrobić przerwę od codziennych obowiązków i przy okazji zbliżających się wyborów przeprowadzić sondaż wśród Internautów. Macroscope OMD odradza wykorzystania wyników jako wytycznych do tworzenia komunikacji z użyciem polityków polecając lekturę poniższego tekstu w kategoriach ciekawostki przedwyborczej. Politycy jako osoby publiczne mają szereg cech wspólnych z celebrytami, ale większość marketerów zgodnie powie, że wykorzystanie ich w reklamie byłoby bardzo ryzykowne.Zaskakujący w wynikach sondażu jest fakt, że kategorią produktów do której najczęściej przypisywano polityków jest piwo. Trzeba zauważyć, że w przypadku niskoprocentowych trunków dużo wskazań padło na słynących z nietuzinkowych osobowości polityków takich jak Janusz Palikot (22,1%), Ryszard Kalisz (13,8%) czy Janusz Korwin-Mikke (11%). Otrzymane wyniki wyraźnie pokazują, że największą szansę na odniesienie sukcesu w udziale w reklamie piwa miałby świetnie obyty w medialnym świecie Janusz Palikot. Jeden na czterech-pięciu respondentów typował go na polityka, który skutecznie mógłby go zachęcić do zakupu tego trunku. W dodatku Palikot mógłby z powodzeniem reklamować produkty i usługi aż 7 z 8 badanych kategorii (średnia wskazań: 9,0%). Jedynie w przypadku funduszy UE uzyskał 6,2% wskazań, co stanowi nieco mniej niż średnia (6,9%) z wyników otrzymanych w tej kategorii przez wszystkich badanych polityków. Wpływ na uzyskany rezultat mógł mieć fakt, że dziennikarze podtrzymują zainteresowanie społeczeństwa życiem polityków poza Sejmem. Wydaje się, że respondenci doskonale orientują się w prowadzonej działalności gospodarczej pana Palikota i wiedzą, że polityk ma doświadczenie w branży alkoholowej. Być może dlatego obdarzyli go zaufaniem w kontekście polecania produktów z tej kategorii.
Ciekawe wydają się wskazania internautów dotyczące Radosława Sikorskiego. Polityk ten znalazł się w ścisłej czołówce (średnia wskazań: 7,0%; wynik powyżej średniej w 4 z 8 kategorii) i jest widziany szczególnie chętnie w reklamach funduszy unijnych (10,1%), akcji społecznych (9,1%), produktów bankowych (7,6%) oraz… pozostaje niekwestionowanym liderem w kategorii wycieczek (8,6%). Wybory internautów z pewnością determinuje funkcja Pana Ministra w rządzie, szczególnie we wskazaniach dla funduszy europejskich i wycieczek. Minister ma bogate w podróże życie zawodowe i z takim bagażem doświadczeń mógłby wypaść w reklamie wiarygodnie. Wynik wskazujący na wysoką potencjalną perswazyjność Pana Ministra w reklamie funduszy unijnych wydaje się, że można potraktować w kategoriach komplementu od Internautów.
fot. mat. prasowe
Czy dany polityk, występując w reklamie, mógłby skutecznie zachęcić do...?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy
-
Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?