eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Praca zdalna: blaski i cienie

Praca zdalna: blaski i cienie

2011-09-19 11:24

Praca zdalna: blaski i cienie

Wirtualna wielofunkcyjna komunikacja IP © fot. mat. prasowe

W czasach niepewnej sytuacji gospodarczej i zagrożenia recesją firmy poszukują sposobów na ograniczenie kosztów działalności bez równoczesnego obniżenia efektywności. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie zdalnych pracowników - osób, które pracują w domu, w systemie godzinowym lub zadaniowym. Postęp technologiczny pozwala każdej firmie, niezależnie od jej położenia i wielkości, zatrudnić zdalnych pracowników - wystarczy szybkie łącze internetowe, komputer, telefon i ciche otoczenie. Istnieje wiele sposobów obsługi zdalnych konsultantów, ale najbardziej efektywny jest scentralizowany, wielofunkcyjny system komunikacji IP.

Przeczytaj także: Jakie niedogodności niesie praca w domu?

Możliwości technologiczne

Obsługa zdalnych pracowników powinna być nieodłączną częścią platformy komunikacyjnej wykorzystywanej przez przedsiębiorstwo. Scentralizowany system komunikacji IP posiada funkcje kontroli, raportowania i zarządzania personelem niezależne od jego lokalizacji. Mechanizm presence pozwala na monitoring i zarządzanie obecnością użytkownika w czasie rzeczywistym - ustawiając swój status na „dostępny”, „na spotkaniu” lub „na przerwie”, pracownik zdalny informuje na bieżąco kolegów i przełożonych w biurze, kiedy można kierować do niego telefony od klientów czy kontrahentów. W rzeczywistości fizyczna lokalizacja pracownika nie musi być ograniczona do jego domu, pod warunkiem przestrzegania pewnych reguł (takich jak ciche środowisko pracy).

fot. mat. prasowe

Wirtualna wielofunkcyjna komunikacja IP

Wirtualna wielofunkcyjna komunikacja IP


Funkcje zdalnego dostępu i terminale powinny być elastyczne, aby spełniały potrzeby firmy i konsultanta, zapewniając dostęp do tych samych aplikacji i narzędzi, z których korzystają pracownicy biurowi. Bezpieczny dostęp powinien być możliwy z każdego miejsca, o dowolnej porze i za pośrednictwem dowolnego urządzenia końcowego (telefonu domowego, komórkowego, w odległym oddziale itd.). Można też odwzorować środowisko biurowe poprzez połączenie szerokopasmowe, VPN i terminal SIP (telefon IP lub programowy). Narzędzia dostępu do serwera terminali, oferowane przez firmy takie jak Citrix, mogą zapewnić bezpieczny dostęp i ułatwić wdrożenie działowi IT.

W przyszłości zdalni konsultanci powinni mieć możliwość wykorzystania pełnego zbioru funkcji komunikacji zunifikowanej (UC) oferowanego przez ich organizację w ramach szerszej strategii UC. Na przykład powinni móc brać udział w konferencjach, a nawet współpracować i współdzielić dokumenty przez internet z kierownikami lub ekspertami. Ponadto funkcję czatu w UC można wykorzystać do przedyskutowania problemu klienta z kierownikiem lub innym konsultantem bez przerywania rozmowy. O rosnącym znaczeniu UC w centrach kontaktowych świadczy również wykorzystanie konsultantów-ekspertów.

 

1 2 3

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: