eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydłuża się czas słuchania radia

Wydłuża się czas słuchania radia

2011-09-07 10:54

Wydłuża się czas słuchania radia

Liczba Słuchaczy © fot. mat. prasowe

Już co piąty słuchacz spędza z radiem ponad osiem godzin dziennie. Od początku tego roku takich osób przybyło blisko 300 tys. - podał Komitet Badań Radiowych.

Przeczytaj także: Czas słuchania radia dłuższy w wakacje

Radio jest jednym z najczęściej używanych mediów, średnio każdego dnia skupia 79,7 proc. Polaków w wieku 15-75 lat. Od początku roku przybywa osób, które słuchają radia przez ponad 8 godzin dziennie. Obecnie stanowią już blisko jedną piątą wszystkich słuchaczy – w okresie maj-lipiec br. radia słuchało ponad 8 godzin 19,1 proc. słuchaczy. Na początku tego roku było to tylko 17,6 proc. Spada natomiast liczba osób, które słuchają radia krótko: do godziny i w przedziale 1-2 godziny.

fot. mat. prasowe

Liczba Słuchaczy

Liczba Słuchaczy


Wzrost liczby osób, które mają długo włączone odbiorniki może być efektem sezonu wakacyjnego, kiedy to tradycyjnie Polacy dłużej i częściej słuchają radia oraz zmian programowych i muzycznych w rozgłośniach, których ramówki są coraz lepiej dopasowane do oczekiwań i potrzeb odbiorców.

Słuchacze spędzający z radiem najwięcej czasu to w większości dorośli: osoby w wieku 25-39 lat stanowią 37,8 proc. (wśród wszystkich respondentów jest ich zdecydowanie mniej – tylko 29,3 proc.), a w wieku 40-59 lat – 39,3 proc. (wśród wszystkich – 35,7 proc.).

Ponad połowa słuchaczy-heavy userów to osoby z wykształceniem średnim (51,2 proc.), kolejnych 23,3 proc. ma wykształcenie wyższe. Mniejsze grupy stanowią osoby z wykształceniem zawodowym (17,8 proc.) i podstawowym (7,6 proc.). Wśród osób spędzających z radiem ponad 6 godzin jest dużo więcej pracowników umysłowych niż w całej populacji – stanowią 22,1 proc. tych słuchaczy. Więcej jest też m.in. właścicieli firm (10,9 proc.), dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (14,8 proc.) oraz robotników wykwalifikowanych (22,4 proc.).

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynym, ciągłym badaniem słuchalności stacji radiowych w Polsce.

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: