eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

2011-07-29 11:18

Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

Struktura wydatków rynku mediowego w 1H 2011 roku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Całkowita wartość rynku reklamy w I połowie 2011 roku wyniosła 3,84 mld złotych netto, rosnąc w stosunku do pierwszej połowy 2010 roku o 8,5%. Powodem tak istotnej różnicy pomiędzy 2010 a 2011 rokiem były obniżone po katastrofie smoleńskiej wydatki na reklamę. Zakładając nieobniżony poziom inwestycji w tym okresie, wzrost rynku wyniósłby 5,4% - podaje raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce".

Przeczytaj także: Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.

I. Rynek ogółem


fot. mat. prasowe

Struktura wydatków rynku mediowego w 1H 2011 roku

Struktura wydatków rynku mediowego w 1H 2011 roku

Jak czytamy w raporcie, najszybciej rozwijały się wydatki w Internecie – w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku inwestycje zwiększyły się o 19% do 556 mln złotych. Drugi w kolejności najsilniejszy 12,0% wzrost wydatków odnotowała telewizja, osiągając tym samym wartość 1,97 mld złotych netto.

Inwestycje w reklamę radiową osiągnęły poziom 265 mln złotych, rosnąc o 10,6% w stosunku do roku ubiegłego. Wydatki na magazyny wzrosły o 3,0% do poziomu 429 mln złotych. Wydatki na pozostałe media spadły. Gazety odnotowały spadek o 1,8% w I połowie 2011 roku do poziomu 311 mln złotych. Wydatki na kino i outdoor zmalały w stosunku do pierwszej połowy 2010 odpowiednio o 0,8% i 3,9% do poziomów 47 i 281 mln złotych netto. Największy wpływ na wzrost rynku miał intensywny rozwój sektorów produktów farmaceutycznych, telekomunikacji i finansów.

Podobnie jak przed rokiem, w I połowie 2011 roku najważniejszymi sektorami rynku reklamy pod względem udziału w wydatkach całej branży były: żywność i napoje, telekomunikacja, produkty farmaceutyczne, higiena i pielęgnacja oraz finanse, które utworzyły łącznie ponad 57% wydatków całej branży reklamowej.

fot. mat. prasowe

EqGRP wygenerowane w poszczególnych grupach kanałów w 1H 2010 i 2011 roku

EqGRP wygenerowane w poszczególnych grupach kanałów w 1H 2010 i 2011 roku

Największy udział w liczbie generowanych EqGRP na rynku miała kolejno Grupa TVN – 29%, Grupa TVP – 28% oraz Grupa Polsat – 27%. Największy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowało TV4 i Discovery.

Niższe zapełnienie przerw reklamowych TVP spowodowane było ograniczeniami prawnymi (brak możliwości przerywania programów blokami reklamowymi), przy czym wzrosło w porównaniu do 1H 2010r. o 6 p.p. TVN i Polsat przez większość dnia oscylowały na granicy wyprzedania pełnego czasu reklamowego.

Analogicznie do 1 połowy. 2010, najsilniej wyprzedaną stacją w 2011r. był Polsat ze średnio sprzedanymi 11m 41s z 12 ustawowych minut reklamy w godzinie.

fot. mat. prasowe

Udział sektorów w wydatkach na telewizję w 1H 2011

Udział sektorów w wydatkach na telewizję w 1H 2011

Największy udział w wydatkach telewizyjnych miały sektory: żywność i napoje, farmaceutyki oraz telekomunikacja. Utworzyły one łącznie 53% wszystkich wydatków na to medium.

Według MPG, w I połowie 2011 roku zmieniła się struktura aktywnych reklamodawców w telewizji ze względu na liczbę emitowanych EqGRP. Najistotniej zwiększyła się liczba większych reklamodawców. Ich udział w wygenerowanych na rynku EqGRP wzrósł o 40%.
Przeczytaj także: Rynek reklamy przed Euro 2012 Rynek reklamy przed Euro 2012

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: