eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża HoReCa a rozwiązania mobilne

Branża HoReCa a rozwiązania mobilne

2011-07-29 11:27

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy Motorola Solutions, Inc. wynika, że wydatki na technologie informatyczne (IT) w branży HoReCa (obejmującej sektory: hotelarski, restauracyjny i gastronomiczny) zwiększą się w 2011 r., przy czym opinie gości są wymieniane jako podstawowy powód inwestycji. 56 procent przedsiębiorstw z sektora HoReCa zamierza zainwestować w rozwiązania mobilne, aby lepiej wyposażyć personel, zwiększyć wydajność operacyjną i usprawnić obsługę klienta.
Raport Motorola Solutions 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje, że 91 proc. osób podejmujących decyzje w branży HoReCa uświadamia sobie rosnące znaczenie technologii mobilnej i bezprzewodowej, a 78 proc. rozumie wpływ mobilności na konkurencyjność firmy. W rezultacie hotele inwestują w nowe technologie oraz zaawansowane sieci bezprzewodowe, które są w stanie obsłużyć rosnącą ilość danych i zapewnić szybki dostęp klientom i personelowi mobilnemu.

WNIOSKI PŁYNĄCE Z RAPORTU MOTOROLA SOLUTIONS HOSPITALITY BAROMETER

Satysfakcja gości

Czynnik ten stanowi podstawowy powód inwestycji w rozwiązania mobilne, podawany przez 76 proc. ankietowanych przedsiębiorstw. Branża HoReCa inwestuje w technologie mobilne - wdrażając rozwiązania, które usprawniają obsługę gości dzięki bezprzewodowej poczcie e-mail, meldowaniu gości/uczestników, przyjmowaniu zamówień/płatności przy stoliku albo sprzedaży biletów. 61 proc. respondentów planuje wdrożyć funkcje wideo, takie jak monitoring, wideokonferencje i transmisje strumieniowe, w obszarach ogólnodostępnych, na przykład w lobby. 58 proc. ankietowanych przedsiębiorstw, które wdrażają dziś technologie mobilne, odnotowuje zwiększoną satysfakcję klientów.

Mobilny personel

51 proc. respondentów, którzy obecnie wdrażają technologie mobilne i bezprzewodowe wskazuje na większą produktywność i wydajność pracowników, a 55 proc. obserwuje lepsze wyniki sprzedaży.

Kierownicy, ochroniarze i personel obsługujący klienta to podstawowi użytkownicy urządzeń mobilnych i bezprzewodowych w ankietowanych hotelach – spośród nich 71 proc. kierowników używa smartfonów, 52 proc. ochroniarzy – radiotelefonów, 19 proc. sprzedawców biletów korzysta z telefonów Voice-over-IP (VoIP), a 26 procent zarządców obiektów posiada tablety.

Obecnie najpopularniejsze zastosowania radiotelefonów to zarządzanie projektami (51 proc.) i praca zespołowa (41 proc.). Zunifikowana komunikacji oraz zdalne zarządzanie/monitorowanie są najczęściej planowanymi wdrożeniami w 2012 r. Tablety i telefony VoIP to dwa rozwiązania mobilne, które respondenci najczęściej planują wdrażać w 2012 r.

Zwiększanie wydajności operacyjnej

75 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zainstalowało już bezprzewodowe sieci lokalne (WLAN) w swoich obiektach. W Ameryce Północnej w około jednej trzeciej tych obiektów są sieci 802.11n, podczas gdy w Europie dominują sieci 802.11b/g. 42 proc. respondentów posiadających sieci WLAN oczekuje, że do końca 2012 r. w pełni zmodernizuje je do standardu 802.11n.

Zwiększanie przepustowości, niezawodności i zasięgu bieżących sieci bezprzewodowych to trzy podstawowe powody wdrażania sieci WLAN 802.11n – są to wszystko krytyczne cechy sieci, które pozwalają obsłużyć większą ilość danych oraz rosnące wymagania dostępowe klientów i personelu mobilnego.

„Branża HoReCa w szybkim tempie wdraża technologie mobilne i bezprzewodowe, a przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z korzyści i przewagi konkurencyjnej związanej z ich wykorzystaniem” – powiedział Thomas Moore, dyrektor działu Hospitality Industry Solutions, Motorola Solutions.

Informacje o badaniu
Motorola Solutions regularnie przeprowadza niezależne badania rynkowe, aby lepiej zrozumieć pojawiające się trendy na rynkach rozwiązań mobilnych. Raport 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje trendy i wyzwania związane z mobilnością w branży HoReCa, badając opinie przedsiębiorstw, które inwestują w te rozwiązania. Sondaż 2011 Hospitality Market Barometer został przeprowadzony w czwartym kwartale 2010 r. 161 uprawnionych respondentów z Ameryki Północnej i Europy wypełniło formularz internetowy na zaproszenie Research Now, niezależnej firmy dostarczającej opinie osób podejmujących decyzje biznesowe i IT. Respondenci reprezentowali przedsiębiorstwa z sektora usług HoReCa, m.in. hotele, atrakcje turystyczne, kasyna i restauracje. Około 70 proc. reprezentowało firmy średnie i duże, zatrudniające przynajmniej 2000 pracowników. Ponad jedna trzecia uczestników sondażu to firmy o przychodach przekraczających 1 mld dol. Odpowiedzi udzielali dyrektorzy, pracownicy IT i menedżerowie, którzy biorą bezpośredni udział w codziennym wdrażaniu rozwiązań mobilnych.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

bezpłatny program PIT 2019

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: