Sprzedaż w dół, reklama w górę
2004-12-21 00:01
Przeczytaj także: Motoryzacyjni reklamodawcy
W listopadzie wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 68 mln 789 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 49 mln 822 tys. zł. Zdecydowana większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła stacjom telewizyjnym (30 mln 912 tys. zł), a dalej uplasowały się gazety (19 mln 132 tys. zł), magazyny (12 mln 76 tys. zł) i radio (6 mln 669 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w listopadzie stanowiły 5,7 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w listopadzie roku 2003 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,6 procent.W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy bieżącego roku budżet przeznaczony na reklamę samochodów (553 mln 646 tys. zł) stanowił 5,6 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,5 procent.
W porównaniu z danymi w listopadzie 2003 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o prawie 40 procent, natomiast liczba emisji była większa o ponad 30 procent. W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały gazety (+103 proc.).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o ponad 10 procent, a liczba emisji zwiększyła się o 36,7 procent.
W listopadzie Polacy zakupili 19 tysięcy 85 aut osobowych, o 3,64 procent mniej niż w poprzednim miesiącu i o 37 procent mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż skumulowana od początku roku wyniosła 294 tysięcy 480 sztuk, o 6,97 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
-
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
-
Ulga na wsparcie kultury. Kto i kiedy może skorzystać z ulgi na sponsoring?
-
Polski Ład: dla kogo ulga na sponsoring?
-
Reklama cyfrowa lokomotywą rynku
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę