Polskie firmy a monitoring floty pojazdów
2011-07-02 00:20
Co było motywacją do wprowadzenia monitoringu? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Flota samochodowa 2011
Na zlecenie operatora systemu Flotis.pl przeprowadzono badanie ankietowe wśród właścicieli flot. Badanie wykazało, że z jednej strony pracodawcom istotnie zależy na możliwości kontroli podwładnych, z drugiej zaś – iż rzetelni i wywiązujący się z obowiązków pracownicy nie mają powodów, aby obawiać się monitoringu. Owszem, są kontrolowani – ale nie oznacza to wcale notorycznej inwigilacji.60% firm stawia na bezpieczeństwo
Pracodawcy różnie motywują konieczność wprowadzenia monitoringu. Prawie 60% przyznało, że kierowała nimi potrzeba zapewnienia taborowi większego bezpieczeństwa. Jeszcze ważniejszy wydawał się motyw ekonomiczny: 78% uznało, iż monitoring pozwoli zoptymalizować sposób korzystania z pojazdów służbowych – głównie zmniejszyć koszt paliwa. Aż 90% właścicieli flot zgodziło się, że monitoring jest potrzebny, aby kontrolować pracowników.
fot. mat. prasowe
Co było motywacją do wprowadzenia monitoringu?
Co warto podkreślić, tylko co trzeci z respondentów obejmował monitoringiem całą posiadaną flotę pojazdów.
Pięć grzechów głównych
Trudno dziwić się potrzebie kontroli. W ogromnej większości przypadków wprowadzenie monitoringu ujawniło bowiem różnego rodzaju nieprawidłowości. Jak się okazało, niemal w połowie przedsiębiorstw auta były wykorzystywane do celów prywatnych w godzinach pracy bez wiedzy i zgody przełożonego. Ponad połowa pracodawców zauważyła, że pracownicy poruszają się nieoptymalnymi trasami, co często przekładało się na większe zużycie paliwa, a więc generowało zbędne koszty. W co trzeciej firmie pracownicy nie odwiedzali wszystkich wyznaczonych miejsc, równie często dochodziło do zbyt wielu postojów w trasie. W niemal 60% przypadków monitoring wykazał notoryczne przekraczanie wyznaczonego limitu prędkości.
fot. mat. prasowe
Jakie nieprawidłowości ujawnił monitoring?
Prywatnie tak, ale z ograniczeniami
fot. mat. prasowe
Czy pracownicy mogą korzystać z aut służbowych w celach prywatnych?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2023 r.
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2023 r.
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w IV kw. 2022 r.
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2022 r.
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2022 r. Padł kolejny rekord
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I kw. 2022 r. Jest odbicie?
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2021 r. Jakie wyniki?
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: powrót na ścieżkę wzrostu?
-
Wynajem długoterminowy rośnie o 4,6%, Rent a Car o 12,5%