Najlepsze letnie festiwale muzyczne w Europie 2011
2011-06-03 00:05
Przeczytaj także: Festiwale muzyczne w mediach
fot. mat. prasowe
Pierwsza 10 – Organizacja
Przy ocenie wrażeń uczestników imprez, nie można nie uwzględniać aspektów organizacyjnych. Pomimo doskonałej nawet listy zaproszonych zespołów, w sytuacji, w której pozostałe elementy programu nie są profesjonalnie przygotowane, możemy być świadkami niepożądanego festiwalu frustracji, zarówno wśród fanów, jak i sponsorów. W prowadzonym badaniu uwzględniono szereg istotnych kryteriów logistycznych i organizacyjnych, takich jak: odległość od najbliższego miasta, szybkość wejścia na obiekt, liczba dostępnych scen, dostępność informacji oraz atrakcje pozamuzyczne. Najlepiej zorganizowanym festiwalem miejskim w klasyfikacji HS&E (i drugim w ogólnym zestawieniu organizacji) jest Norweski Øya Festival, odbywający się w parku Medieval w centrum Oslo. W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się aż dwa polskie festiwale – Przystanek Woodstock (na 3 pozycji) oraz Open’er (na 7).
Kto w pełni wykorzystał media społecznościowe?
Studium przygotowane przez Havas Sports & Entertainment pokazuje, iż festiwalem, który w największym stopniu zaangażował fanów muzyki poprzez media społecznościowe, jest brytyjski Download Festival (znajdujący się na #33 miejscu w klasyfikacji ogólnej). Oficjalna strona imprezy na Facebooku zgromadziła imponującą liczbę 209.000 fanów (wg. stanu na dzień prowadzenia badania). Festiwal angażuje konsumentów przez miesiące poprzedzające główne wydarzenie, aktywnie używając w tym celu forów dyskusyjnych na oficjalnej stronie imprezy, clipów wideo oraz wpisów na portalach Facebook i Twitter.
Marki sponsorów tytularnych zmieniają podejście fanów ?
Raport Havas Sports & Entertainment wykazał, że dla pozytywnego odbioru imprezy przez konsumentów nie ma znaczenia fakt, iż festiwal ma sponsora tytularnego. W lecie 2011 roku Havas Sports & Entertainment przeprowadzi drugą część zaplanowanych badań, których celem będzie wskazanie sposobu, w jaki marki mogą wpływać na dodanie wartości imprezie i w jaki sponsorzy mogą związać się z emocjami płynącymi z muzycznych doświadczeń uczestników.
Informacje o badaniu
Raport Havas Sports & Entertainment – „Letnie Festiwale Muzyczne w Europie 2011” powstał na podstawie analiz 64 imprez muzycznych, spełniających następujące kryteria: cieszące się opinią dużego festiwalu, mające przynajmniej jedną wcześniejszą edycję w roku 2010, zapraszające muzyków z kategorii rock i pop. Dane były zbierane przy wykorzystaniu Internetu (oficjalne i nieoficjalne strony festiwalu oraz blogi tematyczne) oraz przez bezpośredni kontakt z organizatorami i uczestnikami wcześniejszych edycji. Badania trwały przez ponad miesiąc, pomiędzy 16 marca, a 20 kwietnia 2011. Ustalono 24 obiektywne i mierzalne kryteria, które miały za zadanie zidentyfikować główne doświadczenia osób odwiedzających imprezy.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Festiwale w Polsce: Podlasie
-
Imprezy w Polsce w 2015 r. i prognozy na 2016 r.
-
Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?
-
Festiwale muzyczne 2019. Przygotuj dość gruby portfel
-
Największe festiwale muzyczne 2019: ile to kosztuje?
-
Ruszają festiwale muzyczne. Poznaj prawa konsumenta
-
Festiwale muzyczne 2015 w mediach
-
Festiwale w Europie: cztery przystanki na wakacyjnej mapie imprez
-
Zakup biletu na koncert z drugiej ręki. Jakie prawa konsumenta?