eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Użyteczność stron www - ranking witryn

Użyteczność stron www - ranking witryn

2011-06-02 11:14

Użyteczność stron www - ranking witryn

Wzrosty po wdrożeniu zasad użyteczności © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czy efekty internetowej użyteczności da się policzyć? Okazuje się, że tak, zwłaszcza w biznesie. Użyteczna strona sprzedaje dwa razy lepiej i przyciąga klientów dwuipółkrotnie skuteczniej - podaje raport "Użyteczność w Internecie", opublikowany przez portal Interaktywnie.com z Grupy Money.pl. A kto o użyteczności zapomni, ryzykuje zniechęcenie nawet 80 procent potencjalnych klientów.

Przeczytaj także: Użyteczność stron www a ich popularność

fot. mat. prasowe

Wzrosty po wdrożeniu zasad użyteczności

Wzrosty po wdrożeniu zasad użyteczności

O tym, ze usability - jak z angielska w branży określana jest użyteczność - przynieść może wymierne efekty - zwłaszcza w przedsięwzięciach komercyjnych - przekonują Alertboxy, publikowane co dwa tygodnie przez Jakoba Nielsena na założonej przez niego stronie UseIT.com. Zgodnie z analizą opisywanych przez Nielsena przypadków, o jaką pokusił się swego czasu serwis webusability.pl, wdrożenie podstawowych zasad użyteczności do już istniejących przedsięwzięć daje rezultaty, obok których nie da się przejść obojętnie.

Z cytowanych analiz prowadzonych na e-klientach przez A.T. Kearney wnioskować można, że aż 82 procent potencjalnych klientów potrafi zrezygnować z zakupów online, jeśli napotyka na stronie kłopoty z nawigacją, albo nie może znaleźć potrzebnych informacji. Prawie połowa internautów - jak ustaliła firma badawcza Forrester Research - nigdy nie wraca na stronę, na której nie udało im się wyszukać informacji, którą spodziewali sie tam znaleźć.

Badania Creative Good i User Interface Engineering dowiodły z kolei, że od 35 do 43 procent wszystkich prób zrobienia zakupów w internetowych sklepach się nie udaje, choć klienci bardzo próbują. Rezygnują, pokonani przez źle skonstruowaną nawigację i nieczytelny układ stron www.

Jak czytamy w raporcie, eksperci usability wzięli pod lupę 20 największych serwisów społecznościowych w Polsce. Za najlepszy serwis pod kątem usability specjaliści uznali Twittera. Serwis prowadzi użytkownika za rękę i nie trzeba zastanawiać się, co kliknąć. Na drugim miejscu znalazł się Facebook z oceną 4,6. Taką samą ocenę uzyskał polski GoldenLine - przede wszystkim za prostotę i konsekwencję w budowie strony.

- Crême de la crême - krótko i na temat. Wszystko, co potrzeba, bez wodotrysków. Czyli idealny kanał dla... celebryty ze swoimi fanami. Normalni użytkownicy mimo wszystko chyba zamiast idei "publicznych krótkich sms-ów" wolą Facebooka – powiedział o Twitterze Piotr Ochocki, creative manager, Biuro Podrózy Reklamy.

- Jeden z nielicznych serwisów, który mocno postawił na wykorzystanie w nawigacji okien modalnych, technologii AJAX. Najwieksza siła FB jest niewatpliwie mozliwosc jego integracji z wieloma usługami i serwiami w bardzo prosty i wygodny sposób. Niestety ma on takze słabe strony jak skomplikowane zarzadzanie ustawieniami konta (np. prywatnosc), brak mozliwosci przywracania usunietych linków z bocznego menu (np. Gry), ograniczona funkcjonalnosc w wyszukiwaniu fan page'y – mówi o Facebooku Krzysztof Piwowar, usability manager, Adv.pl.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: