eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki godne zaufania 2011

Marki godne zaufania 2011

2011-05-11 11:34

Reader's Digest już po raz jedenasty prezentuje wyniki badania European Trusted Brands - jednego z największych badań konsumenckich w Europie. Tegoroczna edycja badania pokazała m.in., że wśród Europejczyków nieprzerwanym zaufaniem cieszą się marki Nokia oraz Nestlé. Marki wskazane przez polskich respondentów zostały nagrodzone Złotym i Kryształowym Godłem European Trusted Brands.

Przeczytaj także: Cechy marek godnych zaufania

We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2011, respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo marki oceniane były również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania pojawiło się 13 kategorii lokalnych.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród- Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

Wyniki badania European Trusted Brands w 2011 pokazały, że największym zaufaniem Polaków (84%) cieszy się marka Nestlé, zdobywca Złotego i Kryształowego Godła. Na drugim miejscu znalazła się marka Nokia, również nagrodzona w dwóch kategoriach. Wiele zwycięskich firm w 2011 powtórzyło sukces sprzed roku.

"Najczęściej spotykaną przy polskich drogach stacją benzynową jest Orlen, najczęściej reklamowanym olejem jadalnym jest Kujawski, ubezpieczycielem mającym największą liczbę klientów jest PZU, a największym bankiem detalicznym jest w Polsce PKO BP. I te właśnie marki są najczęściej spontanicznie wskazywane przez rodaków, jako marki najbardziej godne zaufania w swoich kategoriach. Sprawia to, że co najmniej 1/3 wszystkich marek wygrywających w konkurencji Złotego Godła to marki lokalne, najbardziej widoczne na polskim rynku. Są jednak pewne wyjątki od tych zasad. Na przykład telewizja TVN nie ma największego zasięgu i największej oglądalności, a mimo to częściej jest wskazywana jako godna zaufania niż TVP. Bywa również tak, że marka mniej rzucająca się w oczy wygrywa w kategorii jakości i innych ważnych dla konsumenta atrybutów. Przykładem jest Volvo, marka najwyżej oceniona właśnie za jakość - był to najwyższy wynik dotyczący atrybutu w badaniu. Generalnie, cenimy bardziej to, co wybieramy, a wybieramy zazwyczaj to, co częściej jest eksponowane. To sprawia, że marki, które raz zawładnęły naszą wyobraźnią nie łatwo jest zdeklasować. I to również widać w wynikach badania ETB: zwycięskie marki w poprzednich latach zachowują z zasady swoją wiodącą pozycję" – komentuje wyniki profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2011– wybory polskich konsumentów

Największe zaufanie polskich konsumentów zdobyły marki: Volkswagen (Samochód), Bosch (Urządzenie AGD), Sony (Sprzęt RTV), Sony (Aparat fotograficzny), Toshiba (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), Orange (Operator telefonii komórkowej), TP (Firma internetowa), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), PKO BP (Bank), Visa (Karta płatnicza), PZU (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Itaka (Biuro podróży), Orlen (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Apap (Środek przeciwbólowy), Gripex (Lek na przeziębienie), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy/na witalność), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Colgate (Pasta do zębów), Vizir (Proszek do prania), Domestos (Środek czystości), Nestlé (Płatki śniadaniowe), Olej Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Dr. Oetker (Ciasta/desery), Winiary (Producent żywności), Żywiec Zdrój (Sok/woda), Pedigree (Karma dla zwierząt), Biedronka (Mój sklep), Casio (Zegarki i biżuteria), TVN (Stacja telewizyjna).
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2014 Marki godne zaufania 2014

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: