eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najcenniejszych marek 2011

Ranking najcenniejszych marek 2011

2011-05-09 11:36

Ranking najcenniejszych marek 2011

Najcenniejsze marki świata – 2011 © fot. mat. prasowe

Należąca do grupy WPP Firma Millward Brown Optimor ogłosiła wyniki rankingu najcenniejszych marek świata na rok 2011. W tegorocznym zestawieniu znalazło się 19 marek z rynków wschodzących. Najcenniejszy okazał się Apple, wyprzedzając Google, który zajmował pozycję lidera przez 4 lata.

Przeczytaj także: Ranking Value-D polskich marek

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki świata – 2011

Najcenniejsze marki świata – 2011

W szóstej edycji dorocznego rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 na pozycję lidera wysunęła się marka Apple, która zanotowała ogromny wzrost wartości – aż o 84% w ciągu minionego ubiegłego roku. Tym samym zakończyło się 4-letnie panowanie marki Google na szczycie tabeli.

Według obliczeń firmy Millward Brown Optimor, będącej częścią grupy WPP, od roku 2006 marka Apple zwiększyła swoją wartość o 859% i obecnie jest warta 153,3 mld USD. Innym ważnym ustaleniem badawczym jest to, że w ostatnim roku, kiedy gospodarka odradzała się po kryzysie, wartość wszystkich marek znajdujących się w pierwszej setce wzrosła o 17%, osiągając poziom 2,4 biliona USD. Jeśli chodzi o pochodzenie geograficzne, to 19 marek, które znalazły się w tegorocznej pierwszej setce BrandZ, pochodzi z rynków BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) podczas gdy jeszcze w roku 2006 było ich zaledwie 2.

„Marki w coraz większym stopniu przyczyniają się do sukcesów biznesowych” – zauważył David Roth z WPP. „W ostatnim roku gospodarka światowa przeszła z fazy rekonwalescencji w fazę autentycznego wzrostu, a łączna wartość wszystkich marek w rankingu BrandZ Top 100 wzrosła o 64% w stosunku do 2006 r. i wynosi obecnie 2,4 biliona USD. Te marki, które są silne, nie są wprawdzie całkowicie odporne na zawirowania rynkowe, ale są w większym stopniu gotowe na zagrożenia, nowe wyzwania ale także nowe pomysły”.

Ranking BrandZ Top 100, obejmujący najcenniejsze marki świata (Most Valuable Global Brands), jest opracowywany przez Millward Brown Optimor na zlecenie WPP. Ranking opiera się na analizie danych finansowych w połączeniu z pomiarami wartości marek w percepcji konsumentów – na tej podstawie można wskazać 100 najcenniejszych marek świata w ujęciu pieniężnym i ustalić ich kolejność.

„Prowadzone przez nas szacunki wartości marek to potężne narzędzie określające, w jakim stopniu poszczególne firmy są w stanie budować autentyczną i trwałą wartość dla akcjonariuszy” – stwierdziła Eileen Campbell, prezes firmy Millward Brown zajmującej się badaniem marek. „Dzięki dbałości o własną markę oraz nieustannym innowacjom Apple może żądać wysokiej premii za swoje produkty i utrzymywać się na fali mimo turbulencji gospodarczych. Jest to przykład globalnego sukcesu biznesowego, na którym mogą uczyć się inni.”

Eileen Campbell dodała: „Z punktu widzenia liderów biznesu można uznać, że zarządzanie marką jest jedną z kluczowych kompetencji służących budowaniu wartości finansowej w długim okresie. W trakcie 2010 rynki akcji odnotowały globalny wzrost na poziomie 13%, natomiast najsilniejsze marki podnosiły swoją wartość szybciej – o 30%”.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: