eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011

2011-05-09 13:12

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych, pierwsza "30" © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Sieć hipermarketów Tesco skutecznie odparła atak Biedronki na pozycję lidera w Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych tworzonym przez Kondej Marketing. Wynik ten może zaskakiwać biorąc pod uwagę niezwykle wysoką dynamikę rozwoju portugalskiej sieci na polskim rynku. Przewaga Tesco wynika jednak z wszechstronnej oceny, jakiej w Rankingu poddawane są poszczególne sieci, w tym z uwzględnieniem szerokości asortymentu towarowego, skali i skuteczności działań promocyjnych czy dostosowania placówek handlowych do potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów.

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010

fot. mat. prasowe

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych, pierwsza "30"

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych, pierwsza "30"

Biedronka imponuje wprawdzie tempem rozwoju sieci, jednakże jej koncepcja strategiczna jest bardziej jednostronna, bazująca głównie na dużej wrażliwości cenowej polskich konsumentów. Tesco skutecznie niweluje przewagę cenową Biedronki poprzez wprowadzanie tzw. cen dyskontowych, a posiada przy tym więcej atutów w takich dziedzinach, jak: zróżnicowanie oferty produktowej, atrakcyjność promocji czy modernizacja placówek, w tym - wprowadzenie konceptu Tesco Express.

fot. mat. prasowe

Hipermarkety, supermarkety

Hipermarkety, supermarkety

W czołowej dziesiątce największy postęp zanotował Lidl (o jeden punkt), który awansował z szóstej na piątą pozycję wyprzedzając Kauflanda. Niemiecka sieć dyskontowa zbiera plony swojej wielkiej promocyjnej ekspansji rozpoczętej w drugiej części ubiegłego roku. Wprowadzenie do oferty atrakcyjnych produktów polskich wytwórców oraz interesujące promocje typu Tydzień Mexico sprawiają, że sklepy tej sieci zachęcają do odwiedzin rzesze klientów, którzy oprócz niskich cen otrzymują również znaczącą wartość dodaną.

W formacie supermarketów na pierwszym miejscu utrzymuje się sieć Intermarche, która coraz śmielej rozwija ekspansję w większych miastach. W ścisłej czołówce znajdują się również supermarkety Tesco, Piotr i Paweł i Polomarket, przy czym spośród tych sieci Polomarket wykazuje największy potencjał rozwojowy. Jeżeli sprawdzą się pogłoski o przejęciu Stokrotki przez tę rodzimą sieć, Polomarket stanie się potentatem na polskim rynku supermarketów.

fot. mat. prasowe

Dyskonty, sklepy convenience

Dyskonty, sklepy convenience

W formacie MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) prym wiodą Delikatesy Centrum zarządzane przez Eurocash. Te sklepy prowadzone w formule twardej franczyzy nadal imponują wysoką efektywnością sprzedaży (ok. 25 tys. zł rocznie z 1m²). Swoje notowania obniżył nieco drugi w tej klasyfikacji Lewiatan, a stabilne oceny utrzymała sieć ABC. Ich dalszy rozwój zależy jednak w decydującym stopniu od decyzji strategicznych podejmowanych przez kierownictwo Eurocash, które w dłuższej perspektywie uwzględnia konsolidację zarządzanych przez siebie sieci.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: