eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a firmy farmaceutyczne

Polacy a firmy farmaceutyczne

2011-04-24 00:10

Przeczytaj także: Wschodni rynek farmaceutyczny kusi firmy


Jak wynika z badania, wśród czynników budujących zaufanie do firm farmaceutycznych, dosyć często respondenci wskazywali kampanie edukacyjne prowadzone przez te podmioty. Wśród tych, którzy deklarują zaufanie do firmy Polfa - 55%, Polpharma 58%, Bayer – 60%, a w przypadku firmy GlaxoSmithKline 63%.

Kampanie edukacyjne w odniesieniu do poszczególnych brandów, realizowane w Internecie, są elementem utrwalania relacji pacjenta z konkretnym lekiem. Prawo umożliwia znaczną swobodę w kształtowaniu tych treści edukacyjnych, nasycając je również informacjami o samych chorobach i odnoszących się do nich możliwościach profilaktycznych i terapeutycznych – komentuje wyniki badania dr Jacek Wędrowski.

Z wizerunkowego punktu widzenia, działania edukacyjne to element skutecznej - dobrze przemyślanej strategii. Budują wizerunek organizacji zatroskanej o dobro swoich klientów, lokalnych społeczności, pacjentów. W przypadku firm farmaceutycznych jest to szczególnie ważne. Pozwala na zdobycie istotnej przewagi konkurencyjnej i pozbycie się miana organizacji żyjącej z tego, że ludzie chorują. Tym bardziej, że działają one na styku interesów własnych (zysk) oraz pacjenta (zdrowie) – ocenia Anna Sarnacka.

Działania edukacyjne, bez względu na podmiot, który je organizuje, obciążone są wysoką odpowiedzialnością wobec społeczeństwa, do którego docierają. Dlatego też, wykorzystanie takich działań jako element kreowania wizerunku firmy farmaceutycznej, musi być przemyślane i bardzo rozważne. Powinno unikać się bezpośredniego łączenia działań edukacyjnych z promocją poszczególnych brandów danej firmy, tym bardziej na jej własnej stronie internetowej! Sytuacja taka często podważa rzetelność takiej komunikacji.

Wobec tego problemu, aby skutecznie budować swój wizerunek, firmy farmaceutyczne coraz częściej angażują się w kampanie edukacyjne prowadzone przez podmioty dedykowane i wyspecjalizowane w takich działaniach, czyli wydawnictwa medyczne lub firmy Public Relations – dodaje Maciej Krasnodębski.

Wynik badania ukazuje współzależność długotrwałej obecności na rynku, wspartej działaniami prospołecznymi i edukacyjnymi, z uzyskaniem zaufania osób sięgających po leki określonej firmy. Budowanie tego zaufania przez firmy farmaceutyczne nie jest łatwe z uwagi na obecne regulacje prawne dotyczące reklamy i promocji produktów leczniczych. Ponadto, przedłużający się wciąż moment ostatecznego uchwalenia i wejścia w życie przejrzystych prawnych przepisów dotyczących refundacji leków jest czynnikiem utrudniającym w odbiorze społecznym budowanie zaufania społecznego do producentów leków i uzyskiwania akceptacji dla poziomu ich cen na rynku – podsumowuje wyniki badania dr Jacek Wędrowski, Bird & Bird.

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: