eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama kontekstowa 2010

Reklama kontekstowa 2010

2011-04-13 12:59

Reklama kontekstowa 2010

Reklama kontekstowa w SEM i w reklamie online © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Reklama kontekstowa to już blisko 30% budżetów przeznaczanych na cały Search Engine Marketing i 8,5% całego rynku reklamy online - wynika z raportu przeprowadzonego przez sieć reklamy kontekstowej Adkontekst.

Przeczytaj także: Reklama kontekstowa 2012

fot. mat. prasowe

Reklama kontekstowa w SEM i w reklamie online

Reklama kontekstowa w SEM i w reklamie online

Jak czytamy w raporcie, udział wydatków na kampanie prowadzone przez agencje Search Engine Marketing oraz domy mediowe w sieciach kontekstowych wzrósł przez ostatni rok o 4 punkty procentowe i stanowił przeciętnie 28,52% budżetów SEM. Jeżeli wartość tą uznać za reprezentatywną dla całego rynku, oznaczałoby to, że udział rynku reklamy kontekstowej w całkowitych wydatkach na reklamę online kształtuje się na poziomie 8,5% tj. około 135 mln zł. W ujęciu wartościowym rynek reklamy kontekstowej urósł zatem o ponad 50%.

Optymizmem napawają oczekiwania plannerów odnośnie wydatków na reklamę kontekstową w 2011. Co piąta agencja planuje zwiększyć nakłady na ten kanał komunikacji o przynajmniej 30%, zaś łącznie 67% klientów agencyjnych chce wydawać w bieżącym roku więcej na reklamę kontekstową. Po uśrednieniu, deklarowany wzrost budżetów na 2011 wynosi 20,56%.

Z raportu wynika, że najczęściej wybieraną siecią jest Google Display Network. W przeciwieństwie jednak do reklamy w wynikach wyszukiwania, nie ma znaczących dysproporcji udziału pomiędzy Google a kolejnymi sieciami reklamy kontekstowej. 90% agencji i domów mediowych emituje kampanie w sieci Adkontekst, 79% w BusinessClick, a 55% w SmartContext. Tak wysoka konkurencja 4 podmiotów o agencyjne budżety z pewnością przyczynia się do coraz bogatszej oferty i podniesienia poziomu usług oferowanych przez najlepsze polskie sieci.

fot. mat. prasowe

Miejsca realizacji kampanii reklamowych w 2010 roku

Miejsca realizacji kampanii reklamowych w 2010 roku


Bogatą ofertę potwierdzają respondenci z agencji i domów mediowych, którzy wskazują na szerokie zastosowanie produktów w planowanych kampaniach. Dotyczy to zwłaszcza form tekstowych, tekstowo-graficznych, w tym statycznych grafik, które równocześnie wykorzystywane były praktycznie w każdej kampanii. Swoją pozycję ugruntowały też formy typu Flash, z których korzysta już 85% agencji.

Autorzy raportu podają, że największą dynamiką wzrostu w porównaniu z poprzednim rokiem charakteryzowały się reklama intekstowa oraz reklamy video. Formy intekstowe, obecne na coraz większej ilości renomowanych serwisów (vide OnetIntext), wybierane są już przez 78% agencji, co oznacza wzrost o blisko 30%.

Jeszcze szybciej reklamodawcy przekonali się do reklam wideo – odsetek agencji, które wykorzystały tę formę reklamy kontekstowej w stosunku do minionego roku wzrósł dwukrotnie.

W porównaniu do 2009 kampanie brandingowe zyskały większe uznanie media plannerów. Odsetek respondentów wskazujący na realizację celów zasięgowych oraz direct response utrzymał się na tym samym poziomie. Znamiennym pozostaje fakt, że kampanie w sieciach kontekstowych praktycznie na stałe weszły do mediaplanów internetowych, niezależnie od tego czy reklamodawca stawiał kampanii cele zasięgowe, brandingowe czy direct response.
Przeczytaj także: Reklama kontekstowa 2011 Reklama kontekstowa 2011

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: