eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy

Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy

2011-04-04 13:21

Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy

Czy Twoja firma posiada profil w mediach społecznościowych? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Media społecznościowe to ostatnio absolutny hit sezonu, odmieniany przez wszystkie przypadki nie tylko w nowoczesnych, ale także w tradycyjnych środkach przekazu. Eksperci podkreślają przede wszystkim ich znaczenie jako źródła informacji oraz narzędzia promocji - zarówno w rękach osób indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Promocja ta dotyczy nie tylko oferowanych dóbr i usług, ale także sfery rozwoju osobistego i promocji pracodawców - wynika z badania przeprowadzonego przez HRK S.A. i portal GazetaPraca.pl pt. "Kandydat i firma w sieci".

Przeczytaj także: Jest praca w mediach społecznościowych

Z przeprowadzonego w lutym badania wynika, że ponad połowa ankietowanych firm (51%) posiada swój profil w jednym bądź większej liczbie portali społecznościowych. Wśród firm aktywnie kreujących wizerunek w sieci dominują branże HR, Kadry i Płace – 22,22% oraz marketing, promocja i PR – 16,67%). Tylko 15% pracodawców planuje stworzenie profilu swojej marki/firmy w bliżej nieokreślonej przyszłości (głównie reprezentanci następujących branż: media, sztuka, rozrywka, finanse, księgowość oraz bankowość). Natomiast aż 34% pracodawców wcale nie rozważa obecności w social media, co świadczy o niskiej świadomości wagi social media w budowaniu wizerunku firmy i marki na polskim rynku.

fot. mat. prasowe

Czy Twoja firma posiada profil w mediach społecznościowych?

Czy Twoja firma posiada profil w mediach społecznościowych?


Pracodawcy, którzy świadomie kreują swój wizerunek w sieci, decydują się najczęściej na prowadzenie swoich firm i marek w Goldenline (71%) i Facebook’u (54%). Dużą popularnością cieszą się również LinkedIN i Youtube. Jedynie 8% ankietowanych pracodawców posiada profile w portalu Profeo, a 5,5% z nich na NK.pl.

W 2011 roku zwiększenie intensywności działań w portalach społecznościowych planuje 52% firm. Intensyfikacja dotyczy głównie bezpłatnych działań wizerunkowych, korzystania z płatnych form reklamowych oraz sprawdzania profili kandydatów celem weryfikacji informacji na ich temat. Ku Online screeningowi i bezpośrednim poszukiwaniom kandydatów do pracy w sieci skłania się 34,7% pracodawców. Trzeba jednak pamiętać o dużej reprezentacji branży HR w badaniu. W branży tej świadomość użyteczności mediów społecznościowych jest znacznie wyższa od przeciętnej.

fot. mat. prasowe

Czy w bieżącym roku Twoja firma planuje zwiększenie intensywności działań w portalach społecznościow

Czy w bieżącym roku Twoja firma planuje zwiększenie intensywności działań w portalach społecznościowych?


O ile firmy wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do wykorzystywania mediów społecznościowych w budowaniu wizerunku, to z raportu wynika, że kandydaci uczynili z nich narzędzie codziennego użytku. Aż 70% respondentów zadeklarowało swoją obecność w portalach społecznościowych. Natomiast brak profilu i zainteresowania pojawieniem się w tego typu mediach wskazało zaledwie 2,66% badanych. Dominującą grupą wiekową wśród korzystających z portali społecznościowych są osoby w wieku 26-30 lat (38%), 33% stanowią osoby w przedziale wiekowym 31-45 lat, a 9% osoby mające powyżej 45 lat.

Z mediów społecznościowych najczęściej korzystają specjaliści (29,5%), na drugiej pozycji plasują się bezrobotni (27%), następnie pracownicy szeregowi (22%) i kierownicy (10%).

Badanie pokazało, że portale społecznościowe służą przede wszystkim do utrzymywania kontaktów z koleżankami i kolegami (1162 wskazania) oraz przełożonymi (388 wskazań).

Kandydaci najczęściej korzystają z Facebook’a, portali z ofertami pracy oraz NK.pl.

fot. mat. prasowe

Z których portali społecznościowych korzystają kandydaci?

Z których portali społecznościowych korzystają kandydaci?


 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: