Ranking Value-D polskich marek
2011-03-17 13:39
Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D dla rynku polskiego © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ranking marek Value-D
Przypomnijmy, raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7% konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81% uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako „nieopłacalne”, jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką. Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów.
Ranking Value-D to szczególny typ analizy bazujący na wynikach badania BrandZ obejmującego tysiące marek w 20 państwach i opartego na reprezentatywnych dla danego kraju próbach liczących zawsze minimum 400 wywiadów w ramach jednej kategorii produktowej.
fot. mat. prasowe
Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D dla rynku polskiego
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
-
Ranking najcenniejszych marek 2009
-
Coca-Cola liderem w rankingu Interbrand
-
Ranking najcenniejszych marek 2008
-
Świat: wydarzenia tygodnia 8/2015
-
Google najpotężniejszą marką na świecie
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie