eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking marek Value-D

Ranking marek Value-D

2011-03-16 11:29

Ranking marek Value-D

Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D © fot. mat. prasowe

Nowe badania konsumenckie opublikowane przez firmę Millward Brown wskazują, że najwyższą pozycję w rankingu Value-D zajęła marka Amazon.com. Ta znana księgarnia internetowa oferująca również szereg innych produktów umiejętnie osiąga równowagę między renomą swojej marki a strategią cenową. Informacje na ten temat można znaleźć w najnowszym raporcie MillwardBrown pod tytułem Value-D: balancing Desire and Price for brand success.

Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2010

Raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7% konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81% uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.

„W obecnym klimacie gospodarczym menedżerowie marek często martwią się, że cena może być postrzegana jako zbyt wysoka, co może się przekładać na spadek sprzedaży. Dla innych powodem do niepokoju są zbyt niskie ceny marek, które oznaczają utratę zysków. W tej sytuacji potrzebna jest więc równowaga między pragnieniami konsumentów chcących nabyć daną markę a ceną, którą są gotowi za nią zapłacić. Nowo opublikowany raport może być przydatny dla menedżerów odpowiedzialnych za marki i pomoże im zorientować się co do obecnych deficytów i możliwości zwiększenia potencjału sprzedaży” – stwierdził Peter Walshe, Global BrandZ Director w Millward Brown.

W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako „nieopłacalne”, jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką. Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów.

Ranking Value-D to szczególny typ analizy bazujący na wynikach badania BrandZ obejmującego tysiące marek w 20 państwach.

fot. mat. prasowe

Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D

Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D


„Bardzo wiele marek nie potrafi w pełni zoptymalizować swojej siły. Zamiast tego kładą one zbyt duży nacisk na cenę, nie doceniając tego, że są atrakcyjne dla konsumentów. Konsument zwykle najpierw chce posiadać daną markę, a dopiero później bierze pod uwagę jej cenę i na tej podstawie decyduje o zakupie. Portal Amazon.com do mistrzostwa doprowadził sztukę budowania zaufania konsumentów – jest firmą, od której konsumenci chcą kupować różne towary. Ceny oferowane przez Amazon.com są postrzegane jako bardzo korzystne, ale to właśnie siła marki jest tym czynnikiem, który w pierwszej kolejności przyciąga klientów” – powiedział Peter Walshe, Global BrandZ Director w firmie Millward Brown.

Inflacja II 2011

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: