eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Franczyza w gastronomii 2010-2011

Franczyza w gastronomii 2010-2011

2011-03-11 12:37

Przeczytaj także: Agencje bankowe w 2010 r.


Szybką ekspansję zapowiadają także sieci spoza pierwszej piątki. Piwiarnie Warki chcą w ciągu 2 lat otworzyć ok. 60 lokali. Sieć pizzerii Biesiadowo zaplanowała na ten rok ok. 20 otwarć. Ponad 20 nowych lokali może powstać w ramach nowej na rynku sieci Noodle w Pudle (obecnie 5 lokali) serwującej dania z woka na bazie makaronów. Po ok. 15 punktów może przybyć w takich sieciach jak: New York Hot Dog (ponad 40 punktów) oraz Subway (37 barów kanapkowych). Po ok. 10 lokali chcą uruchomić m.in. Multifood STP (obecnie 6 restauracji samoobsługowych z jedzeniem na wagę) oraz sieć kawiarni Cafe Club. Dynamiczny rozwój zapowiada także międzynarodowa marka Carte d'Or Cafe. Działa pod nią już 15 lokali powstałych w wyniku rebrandingu lodziarnio-kawiarni Ice Cafe. W ciągu 5 lat ma powstać ok. 80 takich lokali w następstwie nowych otwarć oraz nawiązywania współpracy z partnerami, którzy już teraz prowadzą niezależne punkty w tym segmencie rynku.

Jak podaje raport, na polskim rynku wciąż pojawiają się także nowe rodzime i zagraniczne koncepty franczyzowe, które wkrótce mogą pozyskać swoich pierwszych franczyzobiorców. Ekspansję w naszym kraju zapowiadają m.in. szwedzki Max Hamburger, brytyjski Southern Fried Chicken, amerykańska Domino's Pizza (na razie rozwijana wyłącznie przez master franczyzobiorcę, niedawno otworzyła pierwszy lokal w Polsce), belgijski Belfrit (pierwszy lokal sieci już u nas działa), włoskie Lamborghini Caffe czy Segafredo Zanetti Espresso (pierwszy lokal już otwarto). Na franczyzę stawiają też kolejne duże polskie sieci jak np. Pizza Dominium, Hana Sushi, Olimp, Express Marché (dwie ostatnie działają w segmencie samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę) czy Carpe Diem (jedna z największych w Polsce sieci klubów muzycznych, liczy 7 lokali).

Cena za własną restaurację nie jest niska. Z analiz Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych wynika, że na otwarcie jednego lokalu gastronomicznego działającego na zasadzie franczyzy polski franczyzobiorca przeznaczył średnio ok. 220 tys. zł. Są jednak takie systemy, w których ta inwestycja może zamknąć się już w kilkunastu tysiącach złotych (np. New York Hot Dog czy Crazy Piramid Pizza), ale w skrajnych przypadkach może wynieść też ok. 1 mln zł (np. McDonald's czy Pijalnie Czekolady E.Wedel).

Najtańsze systemy niekonieczne cieszą się największym zainteresowaniem. Polscy franczyzobiorcy najczęściej wybierają te ze średniej półki, ale też i wybór ofert franczyzowych w przedziale kwoty inwestycji 100 – 300 tys. zł jest największy.

fot. mat. prasowe

Ile kosztowało otwarcie lokalu franczyzowego należącego do sieci gastronomicznej?

Ile kosztowało otwarcie lokalu franczyzowego należącego do sieci gastronomicznej?


Przeczytaj także: Franczyza bankowa 2012-2013 Franczyza bankowa 2012-2013

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: