eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy internauci a e-commerce 2010

Polscy internauci a e-commerce 2010

2011-03-04 11:26

Polscy internauci a e-commerce 2010

Rys.1 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Przedstawiciele polskiego rynku e-commerce zacierają ręce - mimo zawirowań gospodarczych sektor handlu elektronicznego nie odczuł w 2010 roku pogorszenia koniunktury. Co więcej, rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a kolejny, 2011, zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w wydatkach Polaków - wynika z raportu "E-commerce w Polsce w oczach internautów" (gemiusReport 2010/2011) autorstwa Gemius S.A. Jakie są zatem postawy i motywacje polskich internautów kupujących w Internecie? Gdzie powinni być obecni sprzedający, aby spotkać się z kupującymi?

Przeczytaj także: Polscy internauci a e-commerce 2011

Raport Gemius S.A. potwierdza wzrost odsetka kupujących on-line w 2010 roku do 74 proc. internautów. Wzrost zaufania do elektronicznej formy zakupów w porównaniu z latami poprzednimi to najprawdopodobniej wynik wieloletnich doświadczeń Polaków z zakupami w Internecie, a także często wygoda, duży wybór i możliwość dokonania zakupu korzystniejszego cenowo niż off-line.

Rośnie też świadomość internautów odnośnie zakupów grupowych, tzw. group shopping, jednak na naszym rynku popularność dotychczasowych kanałów sprzedaży jest nadal dużo większa.

Sklep internetowy czy aukcje on-line?

Internauci deklarują, że zakupów w Internecie dokonują zarówno w e-sklepach, ale też na aukcjach internetowych. Choć liczba sklepów on-line w ostatnim okresie gwałtownie się powiększyła i zbliża się do 10 tys. podmiotów, aukcje internetowe są nadal bardziej popularne wśród polskich internautów. Zakup tym kanałem deklaruje aż 80 proc. kupujących w sieci (59,2 proc. internautów). W sklepach internetowych zakupów dokonuje dla porównania 68 proc. tej grupy (50,3 proc. internautów). Rośnie liczba osób kupujących zarówno na aukcjach, jak i w sklepach.

Porównywarki, pasaże i serwisy opinii

Jak pokazują wyniki badania, porównywarki cen ofert e-sklepów oraz serwisy konsumenckie gromadzące opinie, sugestie i rekomendacje internautów mają duży wpływ na wzrost odsetka kupujących on-line w ostatnim roku. Z najpopularniejszych narzędzi wspierających sprzedaż w sieci – porównywarek cen – korzysta 60 proc. kupujących on-line. Równie dobrym sposobem na wyszukiwanie informacji o produkcie są według internautów wspomniane serwisy z opiniami innych użytkowników. Korzysta z nich 56 proc. kupujących w sieci. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się pasaże handlowe i katalogi, z których korzysta 18 proc. kupujących w sieci. Najwyższą świadomość wspomaganą wśród porównywarek według raportu Gemius S.A. mają Ceneo.pl, Skapiec.pl oraz Nokaut.pl.

fot. mat. prasowe

Popularność różnych narzędzi e-commerce

Popularność różnych narzędzi e-commerce


Zakupy grupowe

Najnowszy rodzaj zakupów on-line w polskim Internecie – zakupy grupowe – choć jest najrzadziej wykorzystywanym sposobem dokonywania transakcji, znany jest już wśród 33 proc. internautów. Z serwisów, w których zainteresowani tym samym produktem negocjują ceny z dostawcą i w wyniku tego kupują taniej, korzysta aż 16 proc. kupujących online.

Najbardziej znane w polskim Internecie serwisy zakupów grupowych to Groupon.pl, Okazik.pl oraz Gruper.pl.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: