eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Niewierni dealerzy samochodów

Niewierni dealerzy samochodów

2004-10-21 13:25

Od kilku miesięcy funkcjonują przepisy Unii Europejskiej regulujące relacje między importerem (producentem) samochodów, a dealerami. Po spełnieniu formalnych wymagań dealer może sprzedawać auta dowolnej marki lub marek. Czy Polscy dealerzy wykorzystają sytuację i będą rozszerzać portfolio swoich marek?

Przeczytaj także: Ranking salonów samochodowych

SMG/KRC Consumer Automotive Research we współpracy z SAMAREM przeprowadził w październiku sondaż w tej sprawie. Zebrano opinię wśród 628 właścicieli i dyrektorów salonów samochodowych w Polsce.

52% dealerów rozważa wprowadzenie do swoich salonów nowych marek. Z drugiej strony tylko 33% dealerów sądzi, że inni dealerzy rozszerzą swoją ofertę. Najwięcej, bo ponad 80% dealerów Opla deklaruje rozszerzenie oferty, ale w tym przypadku jest to głównie wynikiem przejęcia sieci SAABa oraz wprowadzeniem modeli Chevroleta. Równie dużo, bo ponad 60% dealerów Seata, Fiata, BMW oraz Suzuki deklaruje chęć rozszerzenia portfolio o nowe marki.

Dealerzy wypowiedzieli się także na temat wprowadzenia części zamiennych nie pochodzących od importera - większość oczekuje na zmiany w przepisach i możliwość wyboru dostawcy części zamiennych.

Bezrobocie w Polsce - IX 2004

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: