eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Mity polskiej telekomunikacji

Mity polskiej telekomunikacji

2004-10-07 14:22

Wacław Iszkowski, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, wypowiedział się niedawno na łamach "Gazety Finansowej" na temat "Mitów polskiej telekomunikacji". Wypowiedź Prezesa zawierającą jego pogląd na polski rynek telekomunikacyjny przedstawiamy poniżej.

Przeczytaj także: Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2011

"O rozwoju telekomunikacji w Polsce można mówić z różnych punktów widzenia:

* dla biznesu z branż korzystających z usług telekomunikacyjnych ważne jest dla nich obniżenie kosztów operacyjnych działalności, ale tez oczekują, że w szerokiej gamie usługi te będą świadczone na odpowiednim profesjonalnym poziomie i niezawodnie;

* dla użytkowników prywatnych oczekuje się jak najniższych cen oraz dostępności w każdym rejonie kraju, usług nazywanych powszechnymi - możliwości połączenia głosowego, przesłania wiadomości oraz dostępu do Internetu, przy czym tolerowane jest chwilowe (ale tylko chwilowe) obniżenie jakości;

* dla inwestorów w sektor telekomunikacyjny ważnym jest jego stały rozwój oraz wzrost wartości wybranych firm telekomunikacyjnych, a więc zwiększające się corocznie przychody oraz uzyskiwanie godziwych zysków;

* dla analityków rynku, zależnie od ich specjalizacji istotne są dane dotyczące nasycenia poszczególnymi rodzajami usług telekomunikacyjnych oraz poziomu cen w relacji do krajów Unii Europejskiej (ewentualnie OECD) oraz do poziomu zasobności ludności;

* dla inżynierów telekomunikacji interesujące jest, jak wdrożyć nowe rozwiązania technologiczne (e-gadżety), przy czym nie bardzo dbają na ile to przyswoją i zaakceptują użytkownicy;

* dla administracji ważnym jest wypełnianie postanowień ustawy prawo telekomunikacyjne wzorujące się na dyrektywach europejskich oraz możliwość łapania przestępców korzystających z telefonów;

* dla polityków ważnym jest spełnienie oczekiwań społeczeństwa oraz biznesu spoza sektora telekomunikacyjnego, a przy okazji mogą zabłysnąć w mediach jak to dbają o obniżki cen rozmów telefonicznych, ale też równocześnie oczekują, że ten sektor wspomoże budżet podatkami i opłatami za częstotliwości oraz polską piłkę nożną i drużynę olimpijską.

* dla dziennikarzy istotnym jest zaprezentowanie informacji pokazującej kolejnego niezadowolonego klienta operatora, a nawet kilkuset klientów (na 11 mln abonentów telefonii stacjonarnej oraz 18 mln abonentów telefonii komórkowej), gdyż w ten sposób stają się wiarygodni (przepraszam tych dziennikarzy, którzy starają się pokazać dwie strony tego złożonego medalu;

Z racji swojej funkcji patrzę na rynek telekomunikacyjny globalnie, mając na celu jego wzrost pod względem wartości, zatrudnienia oraz płaconych podatków. Tylko bowiem rosnący rynek jest w stanie spełnić oczekiwania społeczeństwa. Dlatego też przedstawiam niektóre z spośród wielu mitów, jakimi ten rynek obrósł, bezrefleksyjnie powtarzanych od wielu lat.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Neostrada - większy transfer

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: