eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kto płaci za Heyah?

Kto płaci za Heyah?

2004-09-17 10:46

Adresatem kampanii promocyjnej Heyah są ludzie młodzi (15-25 lat), dynamiczni, mieszkańcy dużych miast ... Ale większość grupy docelowej to uczniowie i studenci, którzy mieszkają z rodzicami i są od nich zależni finansowo. Kim więc są ludzie, którzy płacą za Heyah?

Przeczytaj także: Heyah znów atakuje

W analizie przeprowadzonej przez Acxiom Polska brano pod uwagę rodziny z dziećmi do 25 roku życia, o ile dzieci mieszkają z rodzicami. Porównano dane gospodarstw domowych w których znajduje się Heyah, ale nie jest on telefonem należącym do jednego z rodziców.

Niewielu jest wśród nich ludzi zamożnych, których miesięczne dochody przewyższają 4 000 zł. Dzieci z takich rodzin najczęściej posiadały już telefony komórkowe już wcześniej, przed pojawieniem się na rynku oferty Heyah. A jeżeli teraz decydują się na skorzystanie z niej to jest o tylko kwestia mody kreowanej przez intensywną kampanię promocyjną.

Największe zainteresowanie Heyah wzbudziła wśród rodziców średniozamożnych, którzy doceniły tanie połączenia i sms-y. Z grupy respondentów o miesięcznych dochodach w przedziale 1400 - 4000 zł pochodzi 54,6 % posiadaczy Heyah. Oferta spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem także w grupie osób o najniższych dochodach - nie przekraczających 1000 zł miesięcznie. Z niej wywodzi się aż 22,0 % użytkowników Heyah.

Najwięcej kart Heyah trafiło do rodzin z wykształceniem średnim - aż 51,8 %. 26,3% użytkowników to osoby z wykształceniem zawodowym, 5,9 % - podstawowym, a 15,0 % z nich legitymuje się ukończeniem uczelni wyższej. Poziom wykształcenia rodziców użytkowników Heyah znajduje odwzorowanie w strukturze wykonywanych zawodów.

Najwięcej jest wśród nich dzieci pracowników fizycznych oraz pracowników biurowych. Pewne zaskoczenie może stanowić informacja, że 13,1% osób w których gospodarstwach domowych znajduje się karta to domy ludzi starszych - emerytów i rencistów. Na skorzystanie z oferty Heyah zdecydowało się aż 18,2% rodzin w których rodzice na pytanie o sytuację zawodową odpowiadają krótko - nie pracuję.

Mimo intensywnej promocji skierowane młodego i bardzo młodego odbiorcy profil użytkownika Heyah, a przynajmniej osoby, która decyduje o zakupie i aktywizacji karty jest bardzo podobny do profilu użytkowników pozostałych pre-paidów. Są to zazwyczaj osoby gorzej sytuowane niż posiadacze telefonów abonamentowych, zajmujące niskie i średnie stanowiska w hierarchii zawodowej.

Przeczytaj także: Z prepaid na abonament w Idei Z prepaid na abonament w Idei

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

E-gospodarka w Polsce 2003

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: