eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża telekomunikacyjna 2010-2015

Branża telekomunikacyjna 2010-2015

2010-11-24 12:05

Branża telekomunikacyjna 2010-2015

Badanie IBM Telco 2015 © fot. mat. prasowe

Firma IBM poinformowała o wprowadzeniu na rynek usług służących ocenie pozycji strategicznej firm z branży telekomunikacyjnej. Dzięki najnowszej metodologii wykorzystanej do realizacji badania Telco 2015 - IBM doradzi klientom z sektora telekomunikacyjnego, w które obszary działalności warto zainwestować w ciągu pięciu, decydujących dla niej lat.

Przeczytaj także: Telefonia mobilna przoduje w Polsce

Dzięki badaniu, w którym udział wzięło osiem tysięcy konsumentów i 40 operatorów z całego świata, eksperci IBM stworzyli cztery scenariusze, zbudowane na podstawie kluczowych dla branży telekomunikacyjnej trendów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat rynek telekomunikacyjny uległ większym zmianom, niż w całej swojej historii. W 1999 roku jedynie 15% populacji na świecie miało dostęp do telefonu, natomiast do 2009 roku prawie 70% było abonentami sieci telefonów komórkowych. Pomimo tego, sektor telekomunikacyjny był już w bezwzrostowym okresie przed globalnym kryzysem.

Badanie IBM Telco 2015 wyróżnia najistotniejsze trendy mogące mieć wpływ na dalszy rozwój rynku:
  • W większości krajów telefonia stacjonarna (PSTN) kontynuuje długoterminową tendencję spadkową.
  • Na rynkach o wysokim udziale telefonii mobilnej przychody operatorów komórkowych pozostają na niezmienionym poziomie lub zaczynają spadać.
  • Wzrost telefonii mobilnej w krajach o niskim średnim przychodzie na użytkownika (ARPU) zaczął spowalniać.
  • Wyzwaniem dla operatorów stają się nowi gracze na rynku – dostawcy usług over-the-top (OTT), takich jak komunikatory, portale społecznościowe itp.
  • Bardzo duży wzrost popytu na usługi dostępu do Internetu szerokopasmowego, rosnąca ilość przesyłanych danych i użytkowników, to tendencje, które nie znajdują odzwierciedlenia
    w przychodach operatorów.

Sektor telekomunikacyjny potrzebuje zmian w modelu biznesowym, które zapewnią wzrost. Wskaźniki określające przyszłość branży rzucają cień niepewności na dalszy jej rozwój i wymagają od operatorów przygotowania się na alternatywne scenariusze działań – powiedział Bartłomiej Ślawski, Dyrektor Sektora Telekomunikacyjnego i Przemysłowego, IBM Polska.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: