eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Burmistrz on-line

Burmistrz on-line

2003-01-15 09:39

Internet Obywatelski rozesłał pocztą elektroniczną pytanie dotyczące godzin przyjęć obywateli przez przedstawicieli władz samorządowych - burmistrzów i prezydentów wybranych miast. Celem akcji było zbadanie, na ile polskie samorządy wykorzystują Internet do kontaktów z obywatelami.
Jednym z podstawowych punktów realizacji idei efektywnej i przyjaznej administracji publicznej jest możliwość kontaktu obywateli z przedstawicielami władz przy użyciu poczty elektronicznej. Oczywiste, że do kontaktów takich potrzeba dwóch rzeczy: podłączenia urzędu do Sieci oraz chęci korzystania przez władze z nowoczesnych środków łączności.

W kolejnej akcji zatytułowanej "Burmistrz on-line", przeprowadzonej w grudniu 2002 r. – a więc podobnie jak akcja "Poseł on-line" kilka miesięcy po kolejnych wyborach – Internet Obywatelski rozesłał pocztą elektroniczną pytanie dotyczące godzin przyjęć obywateli przez przedstawicieli władz samorządowych - burmistrzów i prezydentów wybranych miast. Jako kryterium doboru jednostek przyjęto członkostwo tych miast w Związku Miast Polskich.

Na 265 miast należących do Związku Miast Polskich, 6 urzędów miejskich nie miało adresów mailowych, zaś 9 adresów okazało się błędnych (wszystkie adresy były weryfikowane na stronach internetowych urzędów). Na odpowiedź pytani mieli 30 dni. W tym terminie organizatorzy otrzymali informacje od 124 urzędów, a więc od 48% zapytanych.

Najwięcej odpowiedzi przyszło od burmistrzów i prezydentów miast woj. opolskiego (odpowiedziało aż 80% zapytanych), świętokrzyskiego (odpowiedziało 67%) i małopolskie (60%), Sporo poniżej średniej wypadły natomiast miasta woj. podlaskiego (36%) i kujawsko-pomorskiego (38%). Niestety organizatorzy akcji nie otrzymali żadnej odpowiedzi z miast zachodniopomorskiego.

Uzyskane wyniki zmuszają do stwierdzenia, że choć istnieją techniczne środki, to jednak długa jest jeszcze droga do wykorzystania Internetu i poczty elektronicznej jako w pełni skutecznego kanału komunikacyjnego do kontaktu samorządowców z obywatelami, wśród których coraz liczniejsza jest rzesza Internautów. W dziele budowy społeczeństwa informacyjnego w Polsce brakuje ciągle jeszcze aktywnego nastawienia tych, których wybraliśmy jako naszych przedstawicieli.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: