Koncepcje zarządzania
2010-11-08 13:25
Przeczytaj także: Na czym polega zarządzanie przez cele?
Ciekawostka 9 – Kierownik ma za zadanie… oczami szkoły humanizacyjnej
Kierownik w organizacji ma pełnić rolę nieformalnego przywódcy, wywierającego osobisty wpływ na podwładnych. Jego głównym obowiązkiem jest tworzenie odpowiedniego klimatu psychospołecznego, który zapewnia satysfakcję z wykonywanej pracy. Kierownik ma też obowiązek stworzenia takich form więzi społecznych, w których emocjonalne zachowanie jednostek przekształca się w obiektywnie racjonalne działanie na rzecz organizacji. Przez odpowiednie manipulowanie bodźcami kierownik może spowodować pożądane zachowanie podwładnych.
Ciekawostka 10 – Kierownik ma za zadanie… oczami współczesnego podejścia do organizacji
Kierownik ma pełnić w firmie rolę przywódcy. Powinien stwarzać warunki działania podwładnych, w których następuje integracja celów indywidualnych z zespołowymi. Problemy w kierowaniu (także w podejmowaniu decyzji) wynikają z niezrozumienia celów przez podwładnego oraz stylu kierowania ignorującego podstawowe potrzeby pracowników. Kontrola powinna dotyczyć przede wszystkim wyników, nie zaś przebiegu działania podwładnych (precz z masowym mikrozarządzaniem).
fot. mat. prasowe
10 wymienionych powyżej rzeczy to jedynie wycinek większego zbioru absolutnych podstaw zarządzania. Więcej ciekawostek m.in. o jakości, o kaizen, o marketingu relacji, organizacji sieciowej, outsourcingu, zarządzaniu innowacjami, znajdziesz w książce „Koncepcje zarządzania” Małgorzaty Czerskiej i Agnieszki A. Szpitter XXXX (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010).
oprac. : Wydawnictwo C.H. Beck
Przeczytaj także
-
3 postanowienia noworoczne szefa
-
Czy automatyzacja to jedyna droga do cyfrowej transformacji?
-
Zarządzanie przez empowerment, czyli jak angażować
-
Zarządzanie firmą: dobre przywództwo ma 360 stopni
-
Zarządzanie firmą: jak dyscyplinować pracowników?
-
6 sposobów na zarządzanie nielubianymi pracownikami
-
Zarządzanie strategiczne w połączeniu z zarządzaniem przez jakość gwarancją rozwoju organizacji
-
Niewłaściwy pracodawca? Oto 5 sygnałów
-
Komunikacja w firmie: dwukierunkowe zarządzanie