eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najważniejsze cechy dobrego menedżera

Najważniejsze cechy dobrego menedżera

2010-10-20 00:05

Najważniejsze cechy dobrego menedżera

Jakie cechy wyróżniają najlepszych menedżerów? © fot. mat. prasowe

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Przeczytaj także: Polscy menedżerowie 2010

Za najważniejsze cechy menedżera w trudnych czasach spowolnienia gospodarczego, badani oprócz elastyczności w podejściu do problemu (65%) i umiejętności zarządzania ludźmi (64%), wskazali także kreatywność (51%), doświadczenie (51%) oraz umiejętność podejmowania ryzyka (45%).

Z drugiej strony według respondentów badania Talent Club, mimo funkcjonowania w sytuacji kryzysu, menedżer nie może działać bezpardonowo, manipulować, autorytarnie rozwiązywać problemów, ani bezwzględnie dążyć do celu. Powinien otoczyć się osobami, z którymi dobrze mu się pracuje, które budują przyjazną atmosferę pracy, a także zgrany i skuteczny zespół.

fot. mat. prasowe

Jakie cechy wyróżniają najlepszych menedżerów?

Jakie cechy wyróżniają najlepszych menedżerów?

Tak więc sami menedżerowie za zbędne lub niepotrzebne uznali cechy powszechnie przypisywane jeszcze kilka lat temu najlepszej kadrze kierowniczej funkcjonującej w brutalnym i nieczułym świecie biznesu. Z kolei za niezbędne kwalifikacje uznali cechy świadczące o fachowości osoby zajmującej dane stanowisko – bycie specjalistą w swojej dziedzinie, wykształcenie oraz talent.

Najlepsze wyniki osiągają menedżerowie, którzy wykorzystują talenty, wiedzę i umiejętności swoich pracowników do osiągnięcia jednego wspólnego wszystkim celu. Menedżer musi stać się liderem dla swoich podwładnych, wskazywać cel i pozostawiać możliwość wyboru najlepszej drogi. Dlatego firmy coraz częściej podchodzą indywidualnie do rozwoju swoich podwładnych i dbają, by nie doświadczyli wypalenia zawodowego i braku równowagi między życiem zawodowym i prywatnym i budowali swoją karierę w oparciu o potencjały i mocne strony.

Informacje o badaniu
Wyniki raportu „Polski menedżer w czasach kryzysu” są uzupełnieniem badania w ramach programu Talent Club – Polski Menedżer 2009. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet internetowych zamieszczonych na stronie www.talentclub.pl w miesiącach marzec – wrzesień 2009. Łącznie wzięło w nim udział 285 respondentów. W badaniu „Polski Menedżer 2009” zostało przebadanych 1 461 menedżerów, uczestników programu Talent Club. Badanie zostało przeprowadzone w dniach: 19.09.2008 r.– 30.09.2009 r.

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: