eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Europejczycy wybierają szklane opakowania

Europejczycy wybierają szklane opakowania

2010-10-06 12:05

Wyniki badania zrealizowanego przez TNS na zlecenie FEVE (The European Container Glass Federation) w sierpniu br. dowodzą, że zdecydowana większość (88%) konsumentów w Europie chętniej wybiera produkty spożywcze w szkle niż w innych opakowaniach. Swój wybór respondenci argumentują pozytywnym wpływem opakowań szklanych na zdrowy styl życia. Na pytanie o preferencje w zakresie opakowań, w pięciu różnych kategoriach związanych ze zdrowiem i środowiskiem, ponad 2/3 respondentów odpowiada, że wybiera opakowania szklane.

Przeczytaj także: Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

Badanie zostało przeprowadzone przez międzynarodową firmę TNS, specjalizującą się w globalnych badaniach rynkowych. Wzięło w nim udział ponad 9,5 tys. konsumentów z 19 krajów Europy. Wyniki badania potwierdzają, że konsumenci są świadomi pozytywnego wpływu opakowań szklanych na zdrowie i środowisko naturalne, a szkło jest najchętniej wybierane spośród wszystkich materiałów opakowaniowych dostępnych na rynku.

„Nigdy wcześniej konsumenci nie interesowali się zdrowiem tak bardzo, jak obecnie. Coraz częściej zwracają uwagę na to, jakie substancje trafiają do ich organizmów wraz ze spożywanymi produktami oraz jaki wpływ na środowisko naturalne mają opakowania”, powiedział Niall Wall, prezes Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opakowań Szklanych (FEVE).

Jedną z głównych zalet szkła, podkreślaną przez ekspertów, jest jego obojętność chemiczna — opakowanie szklane nie wchodzi w żadne reakcje z produktem, który się w nim znajduje, ani nie zmienia jego właściwości. Wyniki europejskiego badania TNS pokazują, że 83% konsumentów w Europie uważa, że szkło pomaga chronić żywność i napoje przed zanieczyszczeniem substancjami chemicznymi. Według respondentów szkło najlepiej ze wszystkich opakowań chroni wartości odżywcze żywności i napojów. Jednym z powodów jest całkowita nieprzenikalność szkła, które zapewnia skuteczną barierę dla gazów negatywnie wpływających na ilość witamin zawartą w produktach spożywczych i ich świeżość. Wyniki badania wskazują również, że 87% respondentów wierzy, że szklane butelki i słoiki chronią smak żywności oraz napojów skuteczniej niż opakowania z tworzyw sztucznych.

Na pytanie o preferowane opakowanie gwarantujące pozytywny wpływ żywności i napojów na zdrowie, aż 83% respondentów odpowiedziało, że wybiera szkło. Zgodnie z wynikami badania konsumenckiego, 88% respondentów preferuje szkło, że względu na neutralny wpływ na środowisko. Zdaniem 72% biorących udział w badaniu, łatwiej przetwarzać odpady szklane niż inne materiały opakowaniowe. Dodatkowo aż 84% respondentów chciałoby mieć prawo do zakupu większej liczby produktów w szklanych opakowaniach, a blisko połowa respondentów (42%) twierdzi, że jest skłonna płacić więcej za prawo wyboru szklanego opakowania.

Ze względu na przedstawione powyżej wyniki badania TNS, europejskie forum konsumentów Friends of Glass (Przyjaciele Szkła) rozpoczęło kampanię „Nothing to Hide” („Nic do ukrycia”), mającą na celu przekonanie opinii publicznej o korzystnym wpływie szklanych opakowań na zdrowie. Kampania realizowana jest w 12 krajach Europy (Francja, Niemcy, Polska, Wielka Brytania, Włochy, Grecja, Austria, Czechy, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia i Słowacja). Kampanii poświecony jest portal www.nothingisgoodforyou.com, na którym konsumenci mogą znaleźć argumenty przemawiające za tym, że szkło jest najlepszym i najbezpieczniejszym dla zdrowia opakowaniem. Konsumenci mogą również zamówić na portalu słój lub butelkę dedykowaną kampanii „Nothing to Hide”.

Informacje o badaniu
Europejskie badanie dotyczące postrzegania opakowań szklanych zostało przeprowadzone przez firmę TNS w 19 krajach: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Estonii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, w Holandii, Polsce, Portugalii, na Słowacji, w Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii oraz w Wielkiej Brytanii w sierpniu 2010 r. Respondenci w wieku od 18 lat stanowili pełen przekrój populacji każdego kraju.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: