eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy lubią przyprawy

Polacy lubią przyprawy

2010-09-27 13:53

Przeczytaj także: Rynek przypraw w Polsce


Kłopotliwa ekspozycja

Niewielkie torebki z przyprawami to duża wygoda dla klienta, jednak spore wyzwanie dla sprzedawcy. Ekspozycja wymaga częstej i skrupulatnej opieki merchandisingowej, bo produkty pakowane są w większości w saszetki, małe słoiczki, czasem w plastikowe opakowania o niewielkich rozmiarach.

Problemem jest utrzymanie takich torebek w pozycji pionowej, najdogodniejszej pod względem widoczności dla klienta. Aby uniknąć bałaganu, najlepiej stosować podstawki, lub oddzielne regały, które pozwalają podkreślić także walory estetyczne całej gamy przypraw. Niektórzy producenci dostarczają tzw. sety, czyli kartoniki, których górna część jest zdejmowana
(względnie odrywana) i w ten sposób powstaje głęboka podstawka utrzymująca torebki w ładzie.

Eksperci z PMT Marketing System, firmy zajmującej się przygotowaniem właściwej ekspozycji produktów, podkreślają, że w kategorii przypraw konkurencja między producentami nie dotyczy miejsca na półce, liczby wystawionych sztuk tego samego artykułu (z ang. facing), ale całej półki lub modułu. Bowiem klient szukający zestawu ziół do sałatek dobierze także przyprawę do mięsa z danej oferty, jeśli będzie ona dostępna na wysokości jego wzroku. Zasada ta sprawdza się bardzo dobrze wśród klientów robiących duże zakupy. Dostawcy mogą w ten sposób również wykorzystać potrzeby klientów, którzy szukają ciekawych rozwiązań kulinarnych, oferując im niebanalne połączenia przypraw, czy ziół, nowości wśród gotowych zestawów do konkretnych dań czy egzotyczne, rzadko spotykane przyprawy.

Według danych MEMRB za 2008 rok, największe udziały w rynku przypraw w Polsce pod względem wartości sprzedaży mieli:
  • Kamis – 29 procent,
  • Prymat - 18 procent,
  • Podravka - 12 proc;
a pod względem ilościowym:
  • Prymat – 22 procent,
  • Winiary – 19 procent,
  • Podravka 18 procent.
Przeczytaj także: Podravka kupiła Warzywko Podravka kupiła Warzywko

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: