eGospodarka.pl
wiadomość od św. Mikołaja

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji VII 2004

Reklama w motoryzacji VII 2004

2004-08-20 10:22

W lipcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 40 milionów 282 tysięcy zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej wyniosły 25 mln 628 tys. złotych - wynika z monitoringu firmy analitycznej Expert-Monitor.
Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła telewizji (11 mln 701 tys. zł), tuż przed magazynami (10 mln 941 tys. zł) i gazetami (10 mln 849 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w lipcu stanowiły 5,7 procent wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w lipcu 2003 r. udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,1 procent.

W porównaniu z danymi w lipcu 2003 r. wydatki na reklamę samochodów zwiększyły się o ponad połowę, bo aż o 57,2 procent, podobnie jak liczba emisji (wzrost o 55 proc.). W przypadku radia nastąpił wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną o ponad 2,5 razy, a liczba wyemitowanych reklam zwiększyła się dwukrotnie. W przypadku stacji telewizyjnych wydatki reklamowe i liczba emitowanych reklam samochodowych była na podobnym poziomie co rok wcześniej.

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są prawie identyczne jak przed rokiem (+2,9 procent), ale liczba emisji była większa o 36 procent.

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Sprzedaż komputerów zwalnia

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.